Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

2x2-campagne slaat aan bij de doelgroep

Waarschijnlijk hebt u de ‘Ik doe mee met 2x2’-spot op televisie al gezien. De campagne ‘Ik doe mee met 2x2!’ is namelijk weer van start gegaan. Met de 2x2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De eerste campagne jaar heeft mooie resultaten opgeleverd, zo blijkt uit onderzoek. In dit tweede jaar van de campagne staan weer tal van activiteiten op het programma. Onder andere op de Floriade. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Doe ook mee met 2x2!

Rapportcijfer: 7!

Uit evaluatieonderzoek blijkt dat de campagne ‘Ik doe mee met 2x2!’ aanslaat bij de doelgroep gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Ruim een derde van de doelgroep (36%) is na 3 maanden al bekend met de campagne. Vooral de televisiespot valt veel mensen op. Ouders vinden de TV-spot duidelijk, opvallend en grappig. Zij onderstrepen het belang van de boodschap. De meeste ouders zeggen dat groenten en fruit prima passen in een druk gezinsleven en een maaltijd pas gezond is als deze groenten bevat. De campagne krijgt een mooi rapportcijfer: een 7. Ruim een derde van de jonge gezinnen zegt door de campagne te worden gestimuleerd om meer groenten en fruit te eten. De resultaten van deze evaluatie zijn gebruikt om de campagne te optimaliseren.

2x2.nl nu nog interactiever

Social media speelt binnen de campagne een belangrijke rol. De website 2x2.nl is geheel geactualiseerd en biedt nu nog meer mogelijkheden om mee te doen. Naast de TV-commercial en 2x2.nl staan onder andere ook op het activiteitenprogramma de introductie van een mobiele app, een nieuw boekje met de avonturen van Boris, en deelname aan de Floriade. Voor diëtisten worden nieuwsbrieven, flyers en posters ontwikkeld.

2x2-icoon

Het 2x2-icoon geeft een positief signaal: het bevestigt de consument in zijn keuze voor lekker en gezond en in het gevoel om 'goed bezig' te zijn. Afgestemd op de campagne ‘Ik doe mee met 2x2’ starten in 2012 ook de 2x2 campagnes Versverwerktegroenten en Werkfruit. Doe ook mee met 2x2 en klik hier voor het 2x2 activiteitenprogramma.

Floriade

Van 5 april tot en met 7 oktober 2012 vindt de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade plaats in Venlo. Met naar verwachting twee miljoen bezoekers is deze 'horticulturele' belevenis verbonden aan de tafelculturen van Nederland en Duitsland. De sectorinzending groenten, fruit en champignons op de Floriade 2012 verwondert, verleidt en geeft vertrouwen. 2x2 loopt als rode draad door het ‘Huis van de Smaak’: de ‘smaakkas’, die alle zintuigen prikkelt.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer