Chain experience
Monsanto ziet voedsel – en meer specifiek groenten – als een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de keten. De organisatie stelt zich daarom ten doel om alle partners in de keten van informatie te voorzien: 'Van de grond tot in de mond'. Zo is er een speciaal team van chainmanagers opgezet om de relaties binnen de keten te voorzien van gewenste informatie. Sean Gardner, Monsanto’s Vegetable Seeds Chain Directeur in Europa Midden-Oosten & Afrika, verklaart: “Ons team bestaat uit professionals, die in staat zijn om processen te optimaliseren. Ze zoeken naar kansen in de markt en naar intensievere samenwerkingsmogelijkheden. De chainmanagers kijken er naar uit om u te ontmoeten op onze stand.”Brand experience
De klanten vormen, samen met land- en tuinbouw, de kern van de activiteiten van Monsanto. Het doel is om de winstgevendheid voor klanten te verhogen, onder andere door hen van alle informatie te voorzien die zij verwachten van een zaadveredelingsbedrijf. Monsanto heeft daarom gekozen voor een herpositionering van haar merken Seminis and De Ruiter en is zeer verheugd om dat tijdens Fruit Logistica te presenteren.Telers hebben te maken met unieke uitdagingen in specifieke groeiomstandigheden en de productieomgeving. Zij rekenen op goede productresultaten en kennis van het gewas om hun gewas met succes te kunnen telen. Om de telers daarbij optimaal te kunnen ondersteunen, legt het merk Seminis zich toe op vollegrondsgewassen en op gewassen die geteeld worden in onverwarmde kassen. De Ruiter richt zich op verwarmde glasteelten en onderstammen.
Met haar merken doet Monsanto een belofte aan haar afnemers over de waarde van de producten. Zowel Seminis als De Ruiter beloven de klanten uitstekende groeipotentie. Seminis wil voor haar klanten de partner zijn, die hen de mogelijkheid biedt om met passie en vrijheid de beste gewassen te verbouwen en zo te werken aan een mooie toekomst voor zichzelf en het bedrijf. De Ruiter is, net als haar klanten, trots op de kwaliteit van haar producten. Die gezamenlijke trots biedt een prachtige basis voor intensieve samenwerking.
Product Experience
Beneforté: De nieuwe super broccoli.Broccoli bevat enorm veel voedingsstoffen en staat daarom in de top tien van voedsel dat goed is voor de gezondheid. Beneforté broccoli bevat nu zelfs nog meer voedingsstoffen. Dit is een resultaat van tien jaar veredeling, van het selecteren en kruisen van een commerciële broccoli met een wilde broccoli die gevonden is in Zuid-Italië. Deze wilde broccoli, familie van de broccoli die we kennen in de supermarkt, heeft de unieke eigenschap dat het natuurlijke voedingsstoffen kan produceren, zoals glucoraphanin. Tijdens Fruit Logistica zal er aan Beneforté® extra aandacht worden geschonken.
Frescada sla is ’het nieuw ontwikkelde slamerk van Monsanto
FRESCADA zoete sla: Een nieuw slatype dat het knisperende van ijsbergsla weet te combineren met de smaak van Romeinse sla. Frescada zoete sla is herkenbaar aan de langwerpige vorm en groene kleur. De zoete en knisperende smaak en het feit dat dit type sla nooit bitter smaakt, zijn unieke eigenschappen van Frescada zoete sla. De tweede sla-innovatie is een kruising van Romeinse sla met een botersla. Frescada botersla heeft de karakteristieke smaak van botersla, maar tegelijkertijd met knisperende blaadjes. Daarom kan het uitstekend gepositioneerd worden in het gemakssegment.Culinary Experience
Kok en food designer Guus Vredenburg is aanwezig in de stand. Hij zal u trakteren op ultieme heerlijke snacks, die gebaseerd zijn op tien innovatieve producten van De Ruiter en Seminis. Tijdens deze culinary experience ligt extra focus op de tomaat. Kom en proef de verschillende smaakaspecten van tomaat; Laat u verrassen!Monsanto Vegetable Seeds is aanwezig op FRUIT LOGISTICA van 8 tot 10 februari 2012. Bezoek ons in Hall 1.2 stand B-03. Meer informatie hierover is te vinden op www.monsanto.com/livingproof.