Gezond eten is een belangrijk maatschappelijk issue. De Nederlandse consument heeft steeds minder tijd om te koken. De kennis van groenten- en fruitproducten en de bereidingsmogelijkheden zijn beperkt, vooral bij jongeren. Met aandacht voor tomaat op 24Kitchen krijgt de Nederlandse consument productkennis, gebruiksmogelijkheden en recepten.
De eerste aflevering, waar tomaat de hoofdrol in speelt, is The Taste Of Life Basics in week 10. Meesterkok Rudolph van Veen en groenteler Rob Baan bekijken in deze uitzending de teeltwijze van de Nederlandse tomaat en de gezonde eigenschappen van de tomaat. Uiteraard wordt er ook gekookt met deze veelzijdige groente.
Over het project
De tomatentelers investeren in dit project via het Productschap Tuinbouw. Een begeleidingscommissie, bestaand uit vertegenwoordigers van een aantal afzetorganisaties, draagt zorg voor een goede uitvoering.Over 24Kitchen
24Kitchen is een crossmediaal foodlifestyleplatform. De tv-zender zendt 24 uur producties uit over voeding en de bereiding van het dagelijks eten en is een initiatief van FOX Channels Benelux en Jan Dekker Holding. Momenteel is 24Kitchen te zien in het basispakket van Ziggo, UPC, Caiway en Glashart Media. Bij vrijwel alle providers heeft 24Kitchen als zenderpositie het toepasselijke 24, met uitzonderingvan Glashart Media (kanaal 247). Momenteel bereikt de televisiezender meer dan drie miljoen huishoudens in Nederland.