Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Salanova scoort als sierteeltproduct

Sierteeltbedrijf Bunnik Plants heeft een nieuw concept ontwikkeld met Salanova® van Rijk Zwaan. Het concept heet Salafresh® en werd afgelopen week gepresenteerd op de grootste sierteeltbeurs van Europa: de IPM Essen in Duitsland. De verkoop start dit voorjaar bij diverse retailers. Het product zit in een speciale verpakking met daarop de tekst ‘your own salad garden in the kitchen’. Ketenmanager Maarten van der Leeden van Rijk Zwaan: “Door zijn compacte vorm en grote aantal kleine blaadjes leent Salanova zich perfect voor dit concept. Het staat niet alleen leuk in de keuken. De sla blijft ook nog super lang vers.”



Link naar Love my Salad

Rijk Zwaan heeft vanaf het begin meegedacht met de ontwikkeling van het concept en begeleidt Bunnik Plants met de teelt. Ook is meegedacht over de verpakking. Maarten: “Op de doos staat een QR-code afgebeeld. Consumenten, die deze met hun mobiele telefoon scannen, komen op Lovemysalad.com, voor extra inspiratie en recepten.”



De IPM Essen wordt jaarlijks bezocht door 60.000 mensen, waaronder inkopers van supermarkten, tuincentra, bloemisten, groothandelaren en siertelers. Volgens Van der Leeden is er veel interesse in het concept. “We zijn er dan ook van overtuigd dat we meer verkooppunten gaan vinden voor Salafresh®. Met dit nieuwe concept kunnen we de markt voor Salanova verder blijven vergroten!”

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer