Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rijk Zwaan zet in Berlijn wereldwijde groenteconsumptie centraal

Rijk Zwaan kiest op de Fruit Logistica van dit jaar, van 8 t/m 10 februari in Berlijn, voor een unieke aanpak. De beursstand van het veredelingsbedrijf staat volledig in het teken van Lovemysalad.com, het social salad network dat is genomineerd voor de Fruit Logistica Innovation Award 2012.



Op Love my Salad komen consumenten en professionals samen om elkaar te inspireren met hun passie voor groenten. Rijk Zwaan heeft dit platform geïnitieerd om bij te dragen aan een verhoging van de wereldwijde groenteconsumptie. Op de Fruit Logistica presenteert het bedrijf dit concept voor het eerst grootschalig aan business partners.

Love my Salad

Op Lovemysalad.com vinden consumenten bijvoorbeeld telersprofielen, bereidingstips van chef-koks en recepten van groenteliefhebbers van over de hele wereld. Voor het eerst is hiermee een plek ontstaan waar professionals en consumenten bij elkaar komen. Gezamenlijk kunnen zij discussiëren over bijvoorbeeld soorten, smaken en bereiding: informatie die bedrijven belangrijke input kan opleveren voor hun business. Love My Salad maakt optimaal gebruik van social media als Twitter en Facebook.



Inspireren

Marketing Manager Auke Ferwerda: “We kiezen er dit jaar bewust voor om niet één product of productlijn centraal te zetten, maar juist de mogelijkheden van groenten en salades in het algemeen. Het doel is om onze partners te inspireren zélf een bijdrage te gaan leveren aan Love my Salad. Wanneer de consument en de professional elkaar weten te vinden als liefhebbers van salades en groenten, kunnen we gezamenlijk de wereldwijde consumptie van groenten verhogen. Dat is een heel gezond maatschappelijk vooruitzicht, waar uiteindelijk de sector ook profijt van zal hebben.”

Gesprekspartner

Hoewel Love my Salad dus een centrale rol gaat spelen op de stand van Rijk Zwaan, zal er ook voldoende aandacht zijn voor de diverse rassen, productlijnen en brands van het bedrijf. De deskundige teeltadviseurs en ketenmanagers van Rijk Zwaan zijn aanwezig op de stand en zorgen er voor dat elke bezoeker een geschikte gesprekspartner vindt.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer