VriesVers Platform wil consument wijzen op voordelen diepvriesproducten
VriesVers wil dat het omzetaandeel van diepvriesproducten in de komende vier jaar groeit van 3,6% tot 4%. De omzet uit diepvriesproducten moet in 2012 1,34 miljard euro bedragen. Fabrikanten hebben wel vaker geprobeerd consumenten te wijzen op de kwaliteit en voordelen van diepvriesproducten. Volgens fabrikanten als Gfrost en Bonduelle is een collectieve actie als het VriesVers Platform, waarbij fabrikanten en retail samenwerken, noodzakelijk.
Harry Hoogendoorn van Queens Products denkt dat de mediacampagne van VriesVers vooral de verkoop van diepvriesproducten bij hard discounters zal bevorderen. Hij vindt dat consumenten onterecht denken dat de kwaliteit van koelvers beter is dan die van vriesvers. Wiro Sterk van Gfrost is het met Hoogendoorn eens dat consumenten beter geïnformeerd moeten worden over de voordelen van diepvriesproducten.
Bron: MKB-net