DOOR sinds start met 250 hectare uitgebreid
Terugblik Jack Groenewegen
Coƶperatie DOOR ontwikkelt zich gezond volgens Groenewegen. Qua areaal is DOOR ieder jaar gegroeid. In 2013 zijn we met 270 hectare gestart en nu hebben we een totaal areaal van 520 hectare met 40 leden. In zijn speech verwelkomde Groenewegen Red Harvest en J.A.M. van Marrewijk als nieuwe leden. Door de komst van deze leden is het tomatenassortiment verder uitgebreid. Om het product te kunnen verpakken is er een tweede DC geopend. Ook het areaal hoge draad komkommer van Green Diamonds neemt toe met 11 hectare.
Toekomstvisie 2020
Jan Opschoor nam de aanwezigen mee in de toekomstvisie van DOOR. "De komende jaren zal DOOR de gekozen positionering 'House of the Leading Brands' verder uitbouwen. Daarbij staan de productmerken Prominent, Purple Pride, Green Diamonds, PapriCo, SweetPoint en Greenco centraal en is DOOR ondersteunend. De strategie is gericht op het verder versterken van onze merken en onze ondernemers, aldus Jan Opschoor. Dit gaan we onder andere realiseren door te blijven investeren in Trade marketing en Ketenmanagement. Maar ook door er voor te zorgen dat wij inspelen op de ontwikkelingen om ons heen. Andere belangrijke speerpunten zijn dan ook informatiemanagement, duurzaamheid en business development." Opschoor sloot zijn presentatie af met de opmerking dat hij trots is dat hij voor zo'n club ondernemende telers mag werken. Hij ziet de toekomst van DOOR met vertrouwen tegemoet.