Tholen - Elvea is in België een bekend merk met producten op basis van tomaten. Vorig jaar bestond het merk 130 jaar en om dit met een knaller af te sluiten, opende Elvea in december 2015 een exclusieve Elvea Pop-Up Boutique voor drie maanden lang in de Stadsfeestzaal van Antwerpen. Hierin werden alle producten op een speciale manier gepresenteerd. Elvea staat er om bekend dat ze regelmatig met innovatieve marketingacties komen. 
De Elvea-Boutique.
42 referenties
In Italië zijn meerdere fabrieken waar de Elvea-producten worden geproduceerd. Het merk heeft een lange historie. "We zetten de laatste jaren veel in op innovaties", vertelde marketingmanager Christophe Janssens van CBG tijdens de Tomato Conference in Antwerpen. "Sinds 2007 is er een 'innovatie-golf' geweest en ondertussen biedt Elvea een assortiment met 42 referenties. Twee van de nieuwste producten zijn tomatenconcentraat met paprika en tomatenconcentraat met andere groenten. We zoeken ook naar nieuwe gebruiksmomenten en deze producten kunnen bijvoorbeeld ook als dip worden gebruikt. Mogelijk gaan we in de komende jaren ook verse tomaten leveren, maar dat is nog toekomstmuziek."

Twee nieuwe producten.
26 miljoen stuks per jaar in België
In 1930 werden de tomatenconserven van Elvea geïntroduceerd in België en in 2015 nam CBG het Italiaanse bedrijf over. Elvea verkoopt in België zo'n 26 miljoen stuks van de verschillende producten per jaar. Elvea is gevestigd in Italië, bij Napels. De producten worden verdeeld door de Belgische Charlier Brabo Group, CBG. Zij verdelen nog meer meer merken waaronder producten van Dole en Hero.

De Belgische krant Het Nieuwsblad had in oktober 2015 een test gedaan onder Passata, gezeefde tomaten en hierbij scoorde die van Elvea het hoogst met 8,5 van de tien punten. Ook met de tomaten in blik scoorden we erg hoog."
Voor meer informatie:
Christophe Janssens
Charlier Brabo Group
Boomsesteenweg 28
B-2630 Aartselaar - Belgium
www.cbg.be