Landgard start joint venture in China
Oprichting van een joint venture in China
Op de Fruit Logistica heeft Landgard een mijlpaal ter internationalisering van de coöperatieve telersbasis bereikt. Op woensdag werd samen met partner Rayen de oprichting van een joint venture met eigen vertegenwoordiging in China ondertekend. Met de oprichting van de joint venture in China werden reeds bestaande klanten- en leveranciersbetrekkingen in Azië duurzaam verstevigd. Het proces werd door de Chinese regering meegedragen en actief ondersteund. Daarom was voor de ondertekening ook de Chinese ambassadeur in Duitsland, Shi Mingde, naar de Landgard beursstand gekomen. Bij een gezamenlijk gesprek met het bestuur van Landgard werden de toekomstige activiteiten van Landgard in China in detail besproken, waarna vervolgens de oprichting van de joint venture werd ondertekend.
Ich bin ein Star – holt mich hier raus
Een bijzonder highlight was er op donderdag in het kader van de presentatie van het licentieconcept 'Ich bin ein Star – holt mich hier raus' (ik ben een ster - haal mij hieruit). Daarbij zorgden Melanie Müller en Micaela Schäfer, voormalige deelnemers van het RTL tv-programma met de gelijknamige titel (de Duitse versie van 'Bobo's in de bush'), voor grote bezoekers- en mediabelangstelling. Landgard presenteerde op de Fruit Logistica voor het eerst het reeds bij hun bloemen en planten toegepaste verkoopconcept dat is afgeleid van de RTL-show, maar nu met tropisch fruit zoals pomelo's, pitaja's en nashiperen. Daarnaast werd er in het kader van de Fruit Logistica een nieuwe samenwerking met Melanie Müller voor Oost-Duitse producten gepresenteerd en reeds in de levensmiddelenhandel gerealiseerd.
Grillsamenwerking met Weber
Als tweede nieuwe licentieconcept presenteerde Landgard het nieuwe partnerschap met het premium barbecuemerk Weber. Daarvoor hebben Landgard en Weber een nieuw en perfect op elkaar afgestemd aanbod met een overkoepelend productassortiment uit de sectoren bloemen & planten evenals groenten & fruit samengesteld. Dit aanbod werd ter plaatse door een 'Grillmeister' bereid en kon direct geproefd worden. Daarnaast presenteerde Landgard met de eigen-merkconcepten 'Deutschland schmeckt' en FARMGUT evenals met de nieuwe 'Smoothie App' verdere innovatieve ideeën die verhalen rondom de producten vertellen en een echter meerwaarde bieden in de gehele waardeketen. "Na de IPM-beurs heeft ook de Fruit Logistica getoond dat onze strategie om met moderne, innovatieve en deels ook brutale concepten aandacht voor de producten van onze telersbedrijven te genereren, juist is", aldus Armin Rehberg, bestuursvoorzitter van Landgard. "Met steeds nieuwe ideeën en partnerschappen – regionaal, nationaal en internationaal – versterken we onze lidbedrijven en onze positie als moderne, verkopende telerscoöperatie voor bloemen & planten evenals groenten & fruit."