Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sterke groei versassortiment

Omzet Ahold derde kwartaal +13%

De omzet van supermarktconcern Ahold is in het derde kwartaal van 2015 met 13% gestegen naar 8,44 miljard euro. Dat was vooral te danken aan de sterke Amerikaanse dollar. Tegen constante wisselkoersen steeg de omzet met 1,7%. De onderliggende operationele winst steeg met 12% naar 319 miljoen euro. De nettowinst steeg met 6% naar 189 miljoen euro.

Ahold USA
De totale netto-omzet steeg in het derde kwartaal met 16,6% tot 5,2 miljard euro. Als gevolg van een lagere omzet uit benzineverkopen is dit 1,4% lager dan vorig jaar tegen constante wisselkoersen. Exclusief benzineverkopen was de netto-omzet tegen constante wisselkoersen 0,8% hoger dan vorig jaar en bedroeg de identieke omzetgroei 0,4%. De onderliggende operationele marge van Ahold USA bedroeg 4,0%, een stijging van 0,2 procentpunten ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar. De verbetering kwam voort uit betere operationele prestaties, gedreven door ons Simplicity-programma. Dit leidde tot besparingen in de inkoop, een verbetering van de arbeidsefficiëntie en minder derving.

Nederland
In Nederland steeg de netto-omzet met 7,4% naar 2,8 miljard euro. De identieke omzet steeg met 4,0%. Een toename in transacties leidde tot een hoger volume bij Albert Heijn, en het marktaandeel nam daardoor toe ten opzichte van vorig jaar. De volumegroei was vooral sterk in het versassortiment.

Tsjechië
De totale netto-omzet steeg met 5% naar 396 miljoen euro. De identieke omzet exclusief benzineverkopen daalde met 0,7%, negatief beïnvloedt door de voormalige grotere SPAR-winkels. De onderliggende operationele marge van 1,3% omvatte in het derde kwartaal eenmalige kosten van 1 miljoen euro in verband met de SPAR-integratie.

Bron: Ahold
Publicatiedatum: