&samhoud introduceert groente-innovaties bij Albert Heijn
Snelle ontwikkeling
In het tweesterrenrestaurant &samhoud places in Amsterdam is tomatengehakt, de basis van de producten, in verschillende recepten gebruikt. De verschillende producten die &samhoud eerder introduceerde bij Albert Heijn, zoals de &lasagne en &Tomeato burger, hebben daadwerkelijk op de kaart gestaan van het restaurant. Vanwege de bekende basis, het tomatengehakt, kon de ontwikkeling snel plaatsvinden. De producten zijn in drie maanden ontwikkeld.
Aubergine en doperwten
Naast de tomatenproducten introduceerde Albert Heijn ook de schnitzel met aubergine en doperwten. Deze nieuwe smaak werd enthousiast ontvangen door consumenten en Albert Heijn. Alle vier de producten zijn getest bij consumenten, de Albert Heijn en de leverancier. Ook in de komende weken wordt er consumentenfeedback opgehaald, om waar nodig, de producten te verbeteren.
Soja
De producten hebben als hoofdingrediënt groenten, terwijl de huidige vleesvervangers voornamelijk worden gemaakt van soja. IJzer en vitamine B1, die in mindere mate aanwezig zijn in groente, worden niet toegevoegd aan de vleesvervangers. &samhoud richt zich op groenten als alternatief voor vlees.
Alternatieven
Uit onderzoek, dat is gedaan in opdracht van het Voedingscentrum, blijkt dat de helft van de Nederlanders minstens drie dagen per week geen vlees eet. Met de introductie van de vier producten speelt Albert Heijn in op de behoefte van de consument om de warme maaltijd zonder vlees te eten en biedt hiermee een alternatief voor producten van dierlijke oorsprong.
Bron: VMT