Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Werkt prijsstunten echt?

De omzet per vierkante meter is voor een supermarktfiliaalmanager net zo belangrijk als het is voor de telers. Ze moeten het meeste halen uit de ruimte die ze hebben. Wat waar is in de kassen is net zo waar in een supermarkt: iedereen is altijd op zoek naar manieren om het meeste uit elke vierkante meter te halen. Dit betekent dat shoppers precies iets moeten vinden op het juiste moment en weggaan met een volle boodschappentas. Maar hoe doe je dit?



Het is een feit: elke vierkante meter van de AGF-afdeling genereert een groot percentage van het totale rendement van de supermarkt en tomaten spelen hier een belangrijke rol in. Dit is een van de redenen waarom de presentatie in deze categorie zo aantrekkelijke mogelijk moet zijn. Bedenk daarbij ook nog eens dat 70% van de aankoopbeslissingen wordt genomen in de supermarkt zelf. Maar hoe krijgen we die trostomaten in de winkelwagen?

De juiste selectie

Het inkoopbeleid bij de retailer (en exportbedrijven) bepaalt het verkoopsucces voor een groot deel. Als alleen de prijs bepalend is, is dat niet altijd ten goede van de consument. Consumenten profiteren van lage prijzen natuurlijk, maar wat ze kopen is om hun behoeften te bevredigen. Wat ga je doen met al de producten die u bij bodemprijzen aanschaft wanneer consumenten niet willen kopen op dat moment?

Categorie strategie

"We willen samenwerken met onze partners in de supermarktketens om zo supermarkten met hun producten selectie te helpen," zegt een trostomatenproducent. Zo kunnen wij maar ook de supermarkten alles halen uit die vierkante meter die we hebben. Je kunt deze selectie maken in onze 'Tasty Room', een kamer die Prominent/Door Partners onlangs hebben geopend om te proeven en te selecteren, maar ook voor inspiratie.


Voor meer informatie: www.prominent-tomatoes.nl
Publicatiedatum: