"Consument wil meer lokaal en minder verpakkingsmaterialen in supermarkten"
Gemiddeld doet de consument 2,7 keer per week boodschappen. Hij bezoekt gemiddeld 2,9 verschillende formules per maand. 67% vindt boodschappen doen leuk. De consument waardeert het grote assortiment, de keuzevrijheid en het aanbod van voordelige producten. 76% van de boodschappers is positief tot zeer positief over de supermarkt. Bovendien is hij een loyale klant: bij negatieve berichtgeving over zijn supermarkt, switcht slechts 13% van winkel. Men is minder loyaal aan producten: 36% switcht van product bij slechte berichtgeving. Als aandachtspunten voor de supermarkt noemt men het ondersteunen van lokale initiatieven, het aanbod van lokale/regionale producten en het verminderen van verpakkingsmaterialen. Dit blijkt uit onderzoek van EFMI Business School in opdracht van het CBL.
Meer informatie is te vinden in de fact sheet met cijfers en tabellen op de site van het CLB.
Bron: CLB