Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
VK: 99p Stores gaat voorverpakte AGF verkopen
99p Stores heeft afgelopen weken versproducten toegevoegd aan haar assortiment en concurreert hiermee met gemakswinkels. In een interview met Retail Week heeft het hoofd van het kantoor Tony Brown zijn visie over de winkel van de toekomst uitgesproken. Hier worden koffie en bakkersproducten gecombineerd met verpakte producten. Hiermee hoopt hij de perceptie van winkels te veranderen. De winkel is van plan om dit jaar in 60 winkels een koelafdeling, een bakker, een groter assortiment en een kopje koffie aan te bieden. Er zijn plannen om hier in 2015 nog eens 90 winkels aan toe te voegen.
Omzetstijging
De retailer heeft ook gemeld dat in de periode tot 1 februari de omzet steeg met 8,5% tot £ 370 miljoen (€ 472 miljoen) in een jaar. De operationele winst steeg ook in die periode – het ging van een verlies van £ 100.000 (€ 127.500) naar een winst van £ 400.000 (€ 510.000). De retailer wil het aantal winkels verhogen met 250 tot 350 tegen het einde van 2017. Daarnaast zullen nog vier of vijf grotere winkels (99p Stores Plus) openen, wat goed is voor een verkoopruimte van 1,8 miljoen vierkante meter.