Agrimarkt en Dirk adverteren met Hollands product
Albert Heijn
Ook Albert Heijn staat positief tegenover de oproep om Nederlandse groenten en fruit extra te promoten, meldt Trouw. Hoe, is echter nog niet duidelijk. "We bekijken hoe we meer aandacht kunnen geven aan producten van telers die door de Russische boycot getroffen zijn", aldus een AH-woordvoerster. "Het is moeilijk te zeggen of er door de perikelen nu al extra tomaten, paprika's en komkommers worden verkocht. Dat kun je pas later concluderen."
Agrimarkt
De Agrimarkt staat ook zichtbaar achter SamenSterk, de actie om Hollands product te steunen. "Van oudsher hebben we een duidelijke voorkeur voor regionale leveranciers om zo de lokale economie te ondersteunen. Dus wat ons betreft: eet Zeeuwse waar", zegt commercieel directeur Wilfred van Elzakker tegen de PZC over de promotie van de Zeeuwse kasgroenten.
Agrimarkt steunt Hollands product. Foto twitter Johan Reedijk
Regionale acties
De actie "SamenSterk" wordt ook op regionaal niveau doorgevoerd tot in de supermarkten. De C1000 in Panningen laat op Facebook weten de Nederlandse producten met speciale vlaggetjes te markeren.
Foto van de C1000 in Panningen. Bekijk meer foto's op Facebook