Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Noorse retailers weigeren verkoop lelijke groenten en fruit

Noorse retailers weigeren om hun consumenten misvormde groenten en fruit aan te bieden. De Franse supermarktketen Intermarché heeft momenteel een aanbod van misvormde groenten en fruit verkocht via de campagne "Inglorious Fruit and Vegetables," maar de Noorse winkels zijn niet bereid om dit uit te proberen, schrijft Dagbladet. "De vraag van consumenten groeit gestaag en dat is gecorreleerd met de verbetering van de normen van onze producten", zegt communicatiemanager Harald Kristiansen, van Coop.

Hij legt uit dat in Noorwegen elk jaar ongeveer 250.000 ton eetbare levensmiddelen wordt weggegooid. Samen met brood, groenten en fruit vertegenwoordigt dit het grootste deel van dit afval. "Ik vrees dat de invoering van lelijke producten de hoeveelheid afval alleen maar zal verhogen, want mensen zullen het niet kopen," aldus Kristiansen. The Norwegian Group vindt het positief dat deze marketing strategie werkt voor de Franse supermarktketen, maar stelt dat het moeilijk zou zijn om het over te brengen naar Noorwegen.
Publicatiedatum: