
Ultravers
Het is een heel tof concept waar we twee jaar aan hebben gewerkt", vervolgt Lieven. Bij onze salades ziet de consument hoe vers onze groenten zijn en kunnen wij het verschil maken, maar bij maaltijden is dat veel moeilijker aan te tonen. Bij de gerechten is het een ander verhaal: een pasta met tomatensaus ziet er eigenlijk hetzelfde uit: of het nu houdbaar is of ultravers, je ziet het verschil niet. Bij de pasta van ons zitten verse kruiden en tomaten terwijl anderen poeders gebruiken. Dat weet en proeft de consument pas als ze het opeten. Dus ze moeten daarvóór worden overtuigd. We wilden dus de verse groenten bij onze maaltijden laten zien en zo zijn we bij dit nieuwe concept uitgekomen."

Goede verkoop
"Het loopt super", vertelt hij enthousiast. "Er is al een goede verkoop van het nieuwe concept. Dat is natuurlijk een geweldige aanvulling. Daarnaast is Jeroen een enorm populaire Belg op het moment en dat helpt ook zeker. Met het TV Programma Dagelijkse Kost is hij overal te zien. Het is een filosofie dat twee vrienden elkaar helpen. Hij heeft ook meegeholpen met de ontwikkeling van het concept. We bieden een vegetarische maaltijd die heerlijk is om zo op te eten, maar waarbij een stukje vlees of vis ook heel lekker smaakt."

Complete range
De consument heeft momenteel keuze uit drie gerechten. "Het is onze bedoeling om dit volledig uit te werken en een complete range te maken. We snijden hiermee een nieuwe markt aan en komen met een echt gezond concept. Helaas is deze markt al jaren geleden kapot gemaakt door de industrie. Die hebben er ongezonde producten ingegooid en veel mensen vergiftigd. Als wij nu gaan verkondigen dat we iets gezonds leveren, dan gaan consumenten dat helemaal niet geloven. Daarom willen wij een nieuwe markt creëren, waarbij we eerlijk communiceren met de klant. "What you see is what you get. Dat men het klaarmaakt en zegt: kijk dit is nu lekker én gezond. Natuurlijk willen we variatie bieden naar de toekomst toe. Deze drie maaltijden is nog maar het begin. We geloven dat er een markt is in bereide gerechten, een markt in gezonde bereide gerechten. Groot voordeel is dat ook recensent Bruno Vanspauwen dit keipositief heeft geëvalueerd. Hij is zeer gekend onder de culinaire mensen en voor ons is zijn gunstige reactie erg opbouwend."

De maaltijden zijn verkrijgbaar bij diverse retailers in België, maar binnenkort mogelijk ook in Nederland. "We willen net als 10 jaar geleden gekend worden in salades, maar omdat dit een nieuwe markt is, beginnen we bij nul. We zien een toekomst in deze maaltijdenmarkt en willen er later ook een rendabel model op maken. Vandaag de dag is het nog puur marketing, een nieuwe markt verkennen en kijken hoe de consument reageert."

Naast zijn award voor jonge ondernemer voor de provincie Antwerpen 2012, verkreeg CEO Lieven Vanlommel ook de trofee voor Vlaamse Jonge Ondernemer van het jaar 2012
Foodmaker
Sinds vorig jaar werkt StarMeal samen met Foodmaker. Gezond, gemakkelijk, snel, dat is de Belgische formule Foodmaker. "Dit is ook een super project. Sinds kort is het hoofdkantoor van Foodmaker verhuisd naar hier, dus we hebben alles in huis. De samenwerking loopt goed en we kijken ook uit naar vernieuwde vestigingen en nieuwe locaties. Ik verwacht dat we daar voor 2014 een mooie groei en rendabiliteit in kunnen ambiëren. Alle ultraverse producten van Foodmaker komen van bij ons. We hebben nog diverse andere projecten lopen en verwachten dit jaar weer 20% te groeien. In drie jaar tijd zijn we in omzet verdubbeld. Met ons sterke team verwachten wij dit de volgende drie jaar ook te realiseren. Hierbij worden we op automatisering- en ICT-gebied ondersteund door de Bieze Groep. Ondanks de positieve cijfers blijven de uitdagingen voor de ondernemer groot. "Onze personeelskosten onder controle houden, ondanks de vele nieuwe projecten, zal geen makkelijke oefening worden", aldus Vanlommel.Voor meer informatie:
www.starmeal.com