Er is ontzettend veel werk voor starters op de arbeidsmarkt in de agrarische sector, maar dan moeten jongeren dat wel weten. Daarom start Beter Uitzicht met een influencercampagne met Tiktok Tammo en Boer Ayoub. Beter Uitzicht is de imagocampagne en vacaturebank voor de land- en tuinbouw, waarvan LTO Noord een van de initiatiefnemers is.
Dit jaar is Beter Uitzicht gestart met het promoten van het werken in onze sector voor jongeren. Dat gebeurde al met ervaringsverhalen van jongeren die de stap hebben gemaakt naar de land- en tuinbouw, een beroepengids en een keuzehulp. 'Om onze doelgroep naar Beter Uitzicht te trekken werken we nu samen met agro-influencers,' legt projectleider Mirthe Post uit. 'Zij laten zien hoeveel verschillende beroepen en carrièrekansen er zijn in onze sector.'
© LTO Noord
Ayoub in de boomkwekerij
Boer Ayoub werd bekend van zijn NPO 3-programma waarin hij probeert een melkveehouderij op te zetten. In de campagne gaat Ayoub op bezoek bij een sector die voor hem onbekend was: de boomkwekerij. Hier ontdekt hij dat er meer banen zijn in de agrarische sector dan alleen het melken van koeien.
Een sketch van Tammo
Johannes Peetsma, alias TikTok Tammo, is muzikant en 'Grunnfluencer'. Hij bereikte het publiek met humoristische video's over het Groningse plattelandsleven. Geheel in zijn eigen stijl maakte hij een sketch over de vele beroepen die te vinden zijn in de land- en tuinbouw.
Bron: LTO Noord