Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Flex Film:

"Klanten verminderen hun plastic gebruik met gemiddeld 17%"

In 2019 committeerde Flex Film zich als eerste groothandel gespecialiseerd in technisch folie voor langere houdbaarheid van producten aan de New Plastic Economy van de Ellen Mac Arthur Foundation en aan de Nederlandse en Europese Plastic Pacten. Doel van deze bewegingen is het gebruik van plastic verminderen, recyclebaarheid verhogen en hergebruik stimuleren. Veel retailers en producenten van consumentengoederen zijn ook onderdeel van deze beweging.



Klanten verminderen hun plastic gebruik met gemiddeld 17% 
In de afgelopen 12 maanden werkte Flex Film met zo’n 20-tal klanten samen aan het verminderen en verbeteren van hun plastic gebruik. Reductie van plastic is gemeten in gewicht en varieert van 10-40%. Succes werd behaald in AGF producten (kruiden, witlof en asperges) maar ook in andere sectoren zoals vlees, cosmetica en de grafische industrie. Een aantal klanten is tevens overgestapt naar folie die beter recyclebaar is.

Nog duurzamere folie

Tegelijkertijd werkt Flex Film samen met haar belangrijkste producenten aan de ontwikkeling van nog dunnere folie; bio-based folie en zelfs niet-plastic varianten. Een voedselveilige folie op basis van post consumer waste is het lange termijn streven. Het kost echter tijd om economisch haalbare, voedselveilige alternatieven te ontwikkelen die goed zullen lopen op de diverse verpakkingsmachines.



De toekomst
Flex Film zal met klanten blijven werken aan de verbetering van hun plastic voetafdruk. Marcus Gillioen, algemeen directeur van Flex Film zegt: “De eerste resultaten zijn veelbelovend. Samen met klanten kunnen we werken aan de verbetering van hun plastic folie verbruik. Daarbij blijft de efficiëntie van het verpakkingsproces en de effectiviteit van de verpakking voorop staan. Gezamenlijk kunnen we zo een positieve bijdrage leveren aan het milieu.”

Voor meer informatie:
www.flexfilm.nl/contact 

Publicatiedatum: