Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Van groenten wordt iedereen blij"

Nieuwe HAK-campagne stimuleert Nederland om meer groenten en peulvruchten te eten

Vanaf vandaag is de nieuwe consumentencampagne van HAK Nederland te zien. Onder het motto 'van groenten wordt iedereen blij' wil HAK het voortouw nemen om het maatschappelijke groentenconsumptie-probleem op een toegankelijke manier aan te pakken. Samen met chef-kok Herman den Blijker toont het bedrijf hoe groenten en bonen bij elke maaltijd in het weekmenu passen.



“We willen niet veranderen wat mensen eten en hen niet vertellen dat ze meer groenten en peulvruchten zouden moeten eten", vertelt Nicole Freid, directeur marketing en innovatie. "Het belerende vingertje werkt immers niet. De dagelijkse groentenconsumptie blijft schommelen rond de 130/135 gram per dag. Daarom kiezen wij voor een luchtige manier met oplossingen die aansluiten op de bestaande routine van het weekmenu én veel groenten en bonen bevatten. Op deze manier populariseren we het eten van meer groenten en peulvruchten."

Het weekmenu van Nederland
De routine van de consument bestaat uit een menu van zes tot tien gerechten die regelmatig gegeten worden. Het weekmenu van de Nederlander is de afgelopen jaren flink veranderd. Hoewel een AGV maaltijd (Aardappelen Groenten, Vlees) nog in 80% van het Hollandse weekmenu te vinden is, zijn pasta (nr. 2: 62%) en salade (nr. 3: 60%) bezig met een opmars. Opvallend is ook de groei van de Mexicaanse maaltijd/wrap in ons wekelijkse eetpatroon. Vooral bij jonge gezinnen is deze populair. 



Minder groenten
Het zijn echter vaak deze nieuwe opkomende maaltijden die relatief minder groenten bevatten. Om die reden zijn in de campagne pasta, Mexicaanse gerechten en salades het herkenbare startpunt om snel, makkelijk nog even wat extra groenten en/of peulvruchten toe te voegen. “Onze stazakken met groenten en bonen (onder meer  linzen, kikkererwten, diverse schotels en saladeverrijkers) zijn daarvoor geschikt en passen goed in de trend van ‘Het Nieuwe Eten”, aldus Nicole.  

“We laten de breedte en variatie van ons assortiment zien. Daarnaast hebben we ook korte TV commercials, online video’s en veel confrontatiemomenten op de winkelvloer gecreëerd die consumenten een duidelijk handelingsperspectief bieden: wat is het, hoe maak ik het lekker klaar en waar combineer ik het mee?”

Bekijk de nieuwe TV commercials hier

Voor meer informatie:
Hak
www.hak.nl 

Publicatiedatum: