Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Prominent De Ruiter Kennisevent

"Natuurlijk stond viruspreventie op de agenda"

Op 10 oktober kwamen 25 telers, de directie, (account)managers, market developers en veredelaars van telersvereniging Prominent, Coöperatie DOOR en De Ruiter samen. De drie partijen werken al geruime tijd samen en onlangs was het dus tijd om daar weer een nieuwe stap in te zetten. 

Huib Koerts (Commercial Lead EMEA Glass/De Ruiter) legt uit: "Het Prominent De Ruiter Kennisevent is eigenlijk een logische vervolgstap in onze samenwerking. Wij werken nauw samen met Prominent-telers en kijken met elkaar naar de productie en promotie van tomatenrassen. Daarnaast zijn veel telers voor ons partners in rasproeven en daarmee onmisbaar in het ontwikkelen van nieuwe rassen."

Kennis in de keten
Perry Dekkers (Commercieel Directeur DOOR Partners) vult aan: "Kennis delen is van essentieel belang voor de toekomst, omdat de onderlinge afhankelijkheid in de keten steeds groter wordt. Tijdens het event in het De Ruiter Experience Center bekeken we belangrijke zaken als voedselveiligheid, kansen in de markt en natuurlijk hygiëne."

Gezamenlijke agenda
Het programma voor het Prominent De Ruiter Kennisevent werd ontwikkeld in nauw overleg tussen Prominent en De Ruiter. Perry: "Natuurlijk stond viruspreventie op de agenda. Hoe gaan we daar als sector mee om, welke maatregelen nemen we?"

Vanuit de Ruiter werd zaadveiligheid op de agenda gezet. Hierover gaven Harmen Hummelen (Field Quality Improvement Scientist) en Rolf Folkertsma (Global Vegetable Production Research Lead) een uitgebreide presentatie, die tot geanimeerde gesprekken leidde.

Wereldspelers in tomaat
Een ander onderwerp dat de gemoederen bezighoudt, is de wereldwijde ontwikkeling van de markt voor tomaten. Wilko Kamerling (EMEA Product Manager Glasshouse Global Portfolio Manager De Ruiter) gaf hierover een presentie, die ook veel stof tot gesprek gaf. Perry: "Relevante vragen voor DOOR Partners zijn: wat vraagt de consument? Welk type product is er in de toekomst nodig?" Huib: "Voor De Ruiter is dit net zo belangrijk. Wij stemmen immers onze veredelingsstrategie af op de vraag vanuit de markt. Wij werken continu aan innovaties, die aansluiten bij de wensen van de consument qua smaak, houdbaarheid en bijvoorbeeld verpakkingsmogelijkheden."

The Journey of the Seed
Tijdens het Prominent De Ruiter Kennisevent werd de gloednieuwe experience in het De Ruiter Experience Center voor het eerst aan externe bezoekers onthuld. Perry Dekkers en Jan Opschoor maakten samen ‘The Journey of the Seed’: een tomaat waar zij binnenstapten om het verhaal van zaad mee te maken. De bijeenkomst werd afgesloten met een diner.

Huib besluit: "Deze bijeenkomst is beslist een voedingsbodem voor gezamenlijke vooruitgang." Perry beaamt dit en voegt toe: "Onze telers waren uitstekend vertegenwoordigd en er vonden boeiende discussies plaats. Al met al een leerzame, inspirerende en gezellige middag."

Voor meer informatie:
De Ruiter Seeds
www.deruiterseeds.com
[email protected]

Publicatiedatum: