Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sofie Lambrecht neemt na 10 jaar afscheid van de AGF-sector

“Ik ga het contact met de telers het meest missen”

Tholen – Aanstaande donderdag 10 oktober vertrekt marketeer Sofie Lambrecht na vijf jaar bij BelOrta. “Om mijn horizon te verbreden en omdat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging, heb ik besloten om na 10 jaar afscheid te nemen van de AGF-sector en aan de slag te gaan in de bakkerijsector”, vertelt Sofie. “Hoewel ik de groenten- en fruitsector fantastisch vind en ontzettend ga missen heb ik ervoor gekozen om een andere uitdaging aan te gaan als Marketing manager bij La Lorraine, waarin ik mijzelf kan verdiepen en groeien in mijn job.”


Sofie tijdens de Fruit Logistica

“Contact met de telers ga ik ontzettend missen”
Het werken in een coöperatie en het contact met de telers gaat Sofie het meeste missen. “Omdat BelOrta een coöperatie is, hebben we erg veel contact met de telers wat enorm inspirerend is. Het is geweldig om een marketingcampagne op te zetten die gelinkt is aan de telers. Met een campagne kunnen we telers helpen en voor de telers echt een verschil maken. Dat is heel uniek en je ziet ook waarvoor je het doet, dat is ontzettend gaaf. Toen ik 5 jaar geleden bij BelOrta kwam, bestond de coöperatie nog maar 1 jaar en had slechts 8% naamsbekendheid. Vijf jaar later is de naamsbekendheid gegroeid naar ruim 60% en verwachten we dit jaar zelfs een nog groter percentage. Het is erg mooi dat ik hieraan heb mogen bijdragen.”

“AGF-sector is consumentgerichter geworden”
“In de afgelopen 10 jaar heb ik de AGF-sector flink zien veranderen. Enkele jaren geleden lag de focus voornamelijk op het verbeteren van de kwaliteit, terwijl men momenteel een veel consument gerichtere aanpak heeft. Het blijft belangrijk om in kwaliteit te blijven investeren, maar we moeten ook naar de consument luisteren. Daarnaast zien we dat er in de afgelopen jaren veel is geïnvesteerd in nieuwe variëteiten en specialties. De ‘klassiekers’ zijn nog steeds erg belangrijk, maar met specialties en specials variëteiten kun je op specifieke behoefte van de klant inspelen. Ook wordt er tegenwoordig veel meer geïnvesteerd in verpakkingen, duurzaamheid, presentatie en beleving en dat is als marketeer mooi om te zien”, vervolgt Sofie.

Opbouw van het merk BelOrta
Eén van de dingen waar Sofie het meest trots op is, is het opbouwen van het merk BelOrta. “Toen ik jaren geleden begon bij BelOrta moest de hele marketingafdeling van nul worden opgebouwd. Dat is voor iedere marketeer een speeltuin. Als ik terugkijk op het opbouwen van het merk BelOrta ben ik super tevreden over hoe we het gedaan hebben en ik ben ervan overtuigd dat onze missie van destijds is geslaagd. Naast het opbouwen van het merk BelOrta hebben we nog veel meer gedaan zoals het organiseren van beurzen, open dagen en events. De evenementenkalender van BelOrta staat elke maand weer bomvol en elke keer hebben we al onze energie erin gestoken en er wat moois van weten te maken. Bovendien zetten we onze verschillende producten het hele jaar door in de kijker via alle mogelijke kanalen van de marketingmix. Het is erg leuk om onze producten jaarrond in de kijker te zien staan”.


Toen Sofie nog bij VLAM werkte

“Hoewel ik de keuze heb gemaakt om wat anders te gaan doen sluit ik niet uit dat ik niet meer terugkom in de AGF-sector. Ik hou enorm veel van BelOrta, de werknemers en de telers. Het is echt een droomjob geweest die ik nooit had willen missen. Ook op mijn tijd bij VLAM blik ik terug met een warm gevoel. Ik ben ontzettend trots dat ik deel heb mogen uitmaken van het dynamische VLAM- team van heel getalenteerde mensen die enorm veel werk verzetten voor onze sector. Ik kan alleen maar positief terugblikken op mijn tijd in de groenten en fruit en dat zal ik ook blijven doen, enkel de files zal ik niet zo missen”, lacht Sofie.  

“Ruim 3 jaar lang heb ik de eer gehad om samen met Sofie onze heerlijke producten en ons ‘verbazend plezante’ merk uit te bouwen. Het was elke dag weer een plezier om samen te werken met iemand boordevol enthousiasme, begeestering en drive als Sofie", aldus collega Glenn Sebregts over het afscheid van Sofie. 

Voor meer informatie:
Sofie Lambrecht
BelOrta
Mechelsesteenweg 120
2860 Sint-Katelijne-Waver
+32 (0)15 565 292
sofie@belorta.be  
www.belorta.be