Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HortiHeroes Arena van start met grote dromen

Tholen - The Big Dream. Dat was het thema van de allereerste arena-bijeenkomst van HortiHeroes die gisteren plaatsvond in het World Horti Center. Gevestigde namen en jong talent vanuit de food & flower industry werden geïnspireerd door de dromen van experts.

Bloomon
Mede-initiatiefnemer en dromer Desh Ramnath start met de beelden van de bekendste speech- I have a dream. Hij vertelt over de droom waar HortiHeroes mee begon. Vervolgens wordt het publiek geïnspireerd door Patrick van Hurenkamp, CEO en co-founder van Bloomon. Hij neemt het publiek mee in de dromen die hij had. "De Amerikanen hebben Sillicon Valley, wij hebben het Westland." Drie lessen geeft Patrick mee: "Zorg voor een divers team. In ons creatief team zitten bloemkunstenaars en mensen van modemerken die alles weten van trends. We hebben raketgeleerden in het supply-team die ons helpen om de bossen met zo min mogelijk fouten op tijd naar de klant te krijgen."


Patrick Hurenkamp vertelt over droom waarmee Bloomon begon.

Ken je klant, luidt de tweede les. Bloomon zet heel erg in op feedback van de klant. Tot slot: gebruik de kracht van data. "Uit onze data bleek dat een deel van de klanten in het beginstadium afhaakt. Als je dat in beeld hebt, kun je werken aan een oplossing."



Dagvoorzitter Rutger Mollee, bekend van het satirisch online dagblad 'De Speld' babbelde de middag aan elkaar en dook regelmatig het publiek in om de meningen te peilen. Hij stelde Patrick een kritische vraag: Hebben jullie met jullie online dienst markt afgesnoept van de bloemist op de hoek? Patrick vindt van niet. "Uit onze onderzoeken blijkt dat mensen juist meer bloemen gaan kopen. En als er een goeie bloemist op de hoek zit, blijven mensen daar wel naartoe gaan. Wij zijn een oplossing voor mensen die geen goeie bloemist in de buurt hebben of die geen tijd hebben om bloemen te kopen."

Een dame uit de zaal overweegt een Bloomon-abonnement af te sluiten, maar geeft aan dat ze ook graag zelf bloemen uitkiest. "Geef me twee maanden", luidt het antwoord van Patrick, vlak voor hij het podium verlaat.

Nederland als grote groene stad
De tweede spreker was Peter Savelberg. Met zijn TristateCity Marketing model presenteert hij Nederland als grote groene wereldstad die kan concurreren met grote andere wereldsteden die met name in China als paddenstoelen uit de grond schieten. Met diverse kaartjes maakt hij inzichtelijk dat we ons in een innovatie hotspot bevinden. Peter daagt de zaal uit groter te denken. "Laten we ophouden Nederland te promoten volgens de landsgrenzen die ooit zijn bedacht."



Netwerk
HortiHeroes moet een groot netwerk worden waarin mensen aan elkaar worden gekoppeld. Dat netwerk werd gisteren online in gang gezet met een app waarin men dromen kan delen en oproepjes kan doen. Ook analoog werd een netwerk gebouwd. De outfit van HortiHeroes-medewerkers Tineke en Caatje was niet alleen charmant, maar ook praktisch. De dames verzamelden visitekaartjes van de aanwezigen.



Het laatste programmapunt was een borrel waar flink werd genetwerkt. Bekijk hier een korte reportage.

De Arena is een maandelijks ontmoetingsevent. Bij de volgende editie die op woensdag 9 mei gepland staat, is het thema 'New Business models'. Kijk hier voor meer informatie.