Vanuit schade ervaringen is er veel kennis over processen of zaken waarbij het goed mis kan gaan. Interpolis deelt deze kennis graag met de sector met de bedoeling om schade tot een minimum te beperken en het glastuinbouwbedrijf veiliger te maken. De oplossingen gaan hierbij verder dan alleen verzekeren, want 'in de markt' blijven met het product is belangrijker dan ooit.
Meer dan alleen verzekeren
Op verschillende niveaus helpt het bedrijf glastuinbouwondernemers om de kans op schade te beperken. Dit gebeurt door gesprekken met ondernemers, kennisdeling met agrarische verzekeringsspecialisten, maar ook op beleidsmatig vlak: zo heeft Interpolis input geleverd voor normeringen (bijvoorbeeld ISSO normeringen en NTA8825 normering) & kassenbouw programma CASTA. Er bestaan verschillende ISSO normeringen:
- kwaliteitseisen voor watertechnische installaties in tuinbouwkassen
- kwaliteitseisen voor warmtetechnische en CO2 installaties in tuinbouwkassen
- kwaliteitseisen voor de constructie van tuinbouwkassen
In gesprek met de sector
Op beleidsmatig vlak stemt Interpolis regelmatig af met een afvaardiging van klanten. Zij komen 3 keer per jaar bijeen tijdens sectorraad bijeenkomsten. Ook de mening van verzekeringsadviseurs vinden zij erg belangrijk. Daarom stemmen zij ook met deze groep regelmatig af over ontwikkelingen en beleidsmatige zaken. Met het uiteindelijke doel om een passende dienstverlening aan te bieden voor alle doelgroepen.
Voor meer informatie:
Interpolis
www.interpolis.nl/agro