Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jubileum Monterosa-tomaat gevierd

Op 11 december vierde het Spaanse zaadhuis Semillas Fitó het tienjarig bestaan van de Monterosa tomaat met een bijeenkomst in El Ejido. Telers, handelsbedrijven, media en sectorvertegenwoordigers kwamen samen om stil te staan bij een bijzonder traject.

De focus lag op het unieke model achter Monterosa: een tomatenproject dat van veredeling tot supermarkt volledig is opgebouwd in samenwerking met vaste teeltpartners. Centraal staan langetermijnrelaties, een sterke merkidentiteit en onderscheidend vermogen.

© Semillas Fitó S.A.U.

"Monterosa laat zien wat er mogelijk is als genetica, telers, handel en merk op één lijn zitten", zei Eduard Fitó, voorzitter van Semillas Fitó, bij de opening van het evenement. "Zo creëren en beschermen we waarde voor de hele keten."

José Cárdenas, merkverantwoordelijke van Monterosa, lichtte toe hoe het merk is gegroeid door een combinatie van rasseninnovatie, nauwe samenwerking met telers en een doordachte communicatiestrategie. "Monterosa is niet zomaar een tomaat op de markt; het is een merk dat terrein heeft veroverd dankzij een gedeelde visie en ieders inzet."

© Semillas Fitó S.A.U.

Tijdens het evenement werd ook stilgestaan bij het werk van de aangesloten telers. Zij hebben het merk niet alleen helpen opbouwen, maar ook uitgedragen binnen Spanje en daarbuiten. Vijf van hen werden geëerd met een onderscheiding, een emotioneel moment tijdens de viering.

José Antonio Rozas, tomatenveredelaar bij Semillas Fitó en leider van het Monterosa-programma, gaf een inkijkje in het genetisch werk achter de tomaat. Daarbij benadrukte hij de unieke combinatie van kleur, smaak, structuur en plantconsistentie, en de lijnen waarin nog wordt doorontwikkeld.

© Semillas Fitó S.A.U.

Daarna presenteerde Neus Fernando, communicatiemanager bij Value Chain Semillas Fitó, de allereerste televisiereclame van Monterosa. De spot, ontwikkeld met creatief bureau Assai Comunicación, vormt het startschot van de nieuwe campagne die in januari van start gaat. Met het concept 'Iets van ons' legt de reclame de nadruk op de emotionele band die Monterosa in de loop der jaren met consumenten heeft opgebouwd.

Voor meer informatie:
Semillas Fitó
Tel: +34 648 128 243 (Spanje)
[email protected]
www.semillasfito.es

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer