Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse influencers bezoeken kassen in Spanje

Deze herfst reisden vier bekende Duitse digitale contentmakers naar Zuid-Europa om zich ter plekke te verdiepen in het duurzame teeltsysteem dat kenmerkend is voor de kassen in teeltregio's als Almería en Granada. Het bezoek vond plaats in een periode waarin klimatologische omstandigheden het in veel landen onmogelijk maken om groenten en fruit in de vollegrond of in standaardkassen te telen. In deze tijd van het jaar zijn de Zuid-Europese teeltgebieden, met hun grote instraling en gunstige temperaturen, de leveranciers van verse groenten voor Duitse consumenten.

De reis maakte onderdeel uit van de campagne "Es de Invernadero. Frutas y Hortalizas Sostenibles de Europa" ("Uit de kas. Duurzame groenten en fruit uit Europa"). Deze is geïnitieerd door HORTIESPAÑA, de Spaanse brancheorganisatie voor de groente- en fruitsector, en wordt meegefinancierd door de Europese Unie binnen het programma "Enjoy, It's from Europe".

© Roos Markenaktivierung

Julia Klein(@juleklein), Anna Lena Wüstefeld(@darumpflanzlich), Cansu Cakir(@su_ice_) en Josef Marian Ertl(@joeskochwelt) bezochten gedurende drie dagen de kassen, handelsbedrijven, het technologisch onderzoekscentrum van de Vereniging van Fruit- en Groenteproducenten van Almería Coexphal (CIT COEX), en een landbouw- en voedingslaboratorium (Labcolor). Ze kregen inzicht in de teelt en verwerking van groenten en fruit die miljoenen huishoudens in Europa bereiken. Ook werd de gegarandeerde voedselveiligheid van de verse producten toegelicht.

Naast de technische rondleidingen genoten de influencers van mediterrane gerechten op basis van kasproducten, wat het centrale campagnepunt onderstreepte: achter elk product gaat innovatie, toewijding en respect voor de natuur schuil. Samen bereiken de vier influencers ruim drie miljoen volgers op Instagram en TikTok, wat de reikwijdte van de campagne onder consumenten die geïnteresseerd zijn in gezonde voeding en duurzaamheid aanzienlijk vergroot.

Indrukken van het duurzame teeltmodel
De Duitse influencers benadrukten de inzet van de sector op innovatie en duurzaamheid in de kasteelt, evenals het streven naar efficiënte en verantwoorde productie. Tijdens hun bezoek toonden zij veel interesse in de herkomst van de producten die in Duitse supermarkten worden verkocht en prezen ze de waterbesparende en waterrecyclingpraktijken in de kas. "Ik ben onder de indruk van de schaal van de kassen en de technologie die in elke teeltfase wordt toegepast," aldus Julia Klein, die het belang benadrukte van een voedingspatroon waarin groenten en fruit een vaste plaats hebben.

Deze campagne sluit aan bij andere activiteiten in Duitsland, zoals promotie op verkooppunten in meer dan 300 Edeka-winkels, waar consumenten via digitale schermen informatie kregen over de duurzame teelt in de kassen. Deze activiteiten worden de komende maanden voortgezet, naast socialmediacampagnes via het profiel @AusdemGewächshaus, waar dynamische content wordt gedeeld over duurzaamheid, biologische gewasbescherming en gezonde recepten.

Resultaten van "Es de Invernadero" in Duitsland
Enkele maanden voor afloop van het Europese programma heeft "Es de Invernadero" al een aanzienlijke impact gehad in Duitsland, met meer dan 13 miljoen media-impressies. Berichten van influencers genereerden bijna 6,7 miljoen impressies en socialmediacampagnes nog eens meer dan 7,5 miljoen. Daarnaast werden via verkooppunten 5,7 miljoen consumenten direct bereikt. Deze resultaten bevestigen de succesvolle positie van "Es de Invernadero" als het tweede belangrijkste doelland binnen het Europese plan, na Spanje. Duitsland verstevigt hiermee zijn rol als grootste afnemer van producten uit de kassen van Zuid-Europa en onderstreept de inzet van de sector op duurzaamheid, kwaliteit en voedselveiligheid.

© Roos Markenaktivierung

Campagne "Es de invernadero
Es de invernadero. "Duurzame groenten en fruit uit Europa" is een initiatief dat door de Europese Unie wordt gesteund binnen het "Enjoy, It's from Europe"-programma ter promotie van de agrovoedingssector. Het ondersteunt de duurzame teelt in zonnekassen in Zuid-Europa en heeft als doel consumenten bewust te maken van de voordelen van dit efficiënte en verantwoorde teeltmodel, dat jaarrond verse, gezonde en betaalbare groenten en fruit garandeert.

De campagne wordt gedragen door HORTIESPAÑA, de Spaanse brancheorganisatie voor groenten en fruit, die zich inzet voor de nationale en internationale erkenning van de kasteeltsector en haar inzet voor duurzaamheid, innovatie en voedselveiligheid.

Voor meer informatie:
www.ausdemgewachshaus.de

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer