Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dirk en Nettorama wederom winnaar Supermarktkompas

Twee keer prijs voor de winnaars van eerder: Dirk en Nettorama, en voor beide formules zelfs vier keer op rij. Maar wie denkt dat daarmee alles bij het oude blijft, heeft het mis, aldus 'Supermarktkompas'. De wintermeting van dit formuleonderzoek laat zien dat er onder het oppervlak veel in beweging is, aldus onderzoeker Marco Maatman.

© Dirk

Voor beide ketens is dit nu de vierde opeenvolgende keer dat ze deze eer ontvangen. Volgens Food Personality die een preview kreeg van de wintermeting van 'Supermarktkompas' vinden er echter veel verschuivingen plaats in de markt. Dirk, die aan kop gaat onder de landelijke supermarkten, voelt de druk van concurrenten Aldi en Lidl, die sterk stijgen in waardering en daarmee dichterbij komen.
Nettorama heeft zijn toppositie regionaal behouden, ondanks de uitdagingen van een grote transformatie waarbij Boni-supermarkten worden omgebouwd naar Nettorama-vestigingen. Dit proces vraagt veel van de organisatie en leidt ook tot een daling in het prijsimago en de AGF-score.

Klik hier voor het hele artikel uit Food Personality

Voor meer informatie:
Marco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
[email protected]
www.supermarktkompas.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer