Lidl verstevigt zijn positie in Nederland dankzij een duurzame en efficiënte bedrijfsvoering. Volgens CEO Peter de Roos, in een interview met Distrifood, maakt de samenwerking binnen het ecosysteem van moederbedrijf Schwarz Group de discounter 'uniek en onverslaanbaar'. De Roos, sinds een halfjaar aan het roer in Nederland, benadrukt dat het bedrijf met zijn geïntegreerde aanpak – van productie en logistiek tot recycling – efficiëntie maximaliseert en tegelijkertijd ruimte biedt voor nieuwe initiatieven.
De Roos ziet volop kansen om door te groeien en verduurzaming verder door te voeren. Zo wil Lidl de transitie naar meer plantaardige eiwitten versnellen, hoewel de huidige verhouding van 43,1 procent plantaardig tegenover 56,9 procent dierlijk aangeeft dat er nog werk aan de winkel is. Tegelijkertijd werkt de keten actief aan het terugdringen van de scope 3-uitstoot, die in 2024 met 4,6 procent toenam. Met een groeiend aantal winkels en een uitgebreider assortiment wil Lidl zowel nieuwe klanten aantrekken als bestaande klanten meer binden, waarbij efficiëntie, duurzaamheid en klantgerichtheid hand in hand gaan.
Bron: Distrifood