Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Menselijke maat terug in de supermarkt?

In een wereld die nooit stilstaat en waar digitale verbinding de norm is, groeit onder consumenten de vraag naar een andere ervaring, zo deelt Marco Maatman van supermarktKOMPAS. Er is een verlangen naar persoonlijke aandacht en herkenning, een vertrouwd gezicht in de winkel en een supermarkt die een integraal onderdeel vormt van de buurt.

Uit de recent onderzoek van supermarktKOMPAS blijkt dat de lokale betrokkenheid sterk verschilt tussen verschillende supermarktformules, zowel qua belang voor de klant als hun tevredenheid daarmee. Supermarkten als PLUS en Poiesz scoren bijzonder hoog bij hun klanten op bovenstaande punten. PLUS blinkt uit onder de landelijke supermarkten, mede dankzij haar coöperatieve structuur en het zelfstandig ondernemerschap. Poiesz voert de lijst aan in het Noorden van Nederland, wat geen verrassing is gezien hun sterke regionale wortels.

"Terwijl digitalisering en schaalvergroting doorgaan, groeit de behoefte aan nabijheid en persoonlijk contact. De menselijke maat. Misschien is radicale decentralisatie wel het antwoord op een té digitaal verbonden wereld?", aldus Marco Maatman.

Voor meer informatie:
Marco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
[email protected]
www.supermarktkompas.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer