In een wereld die nooit stilstaat en waar digitale verbinding de norm is, groeit onder consumenten de vraag naar een andere ervaring, zo deelt Marco Maatman van supermarktKOMPAS. Er is een verlangen naar persoonlijke aandacht en herkenning, een vertrouwd gezicht in de winkel en een supermarkt die een integraal onderdeel vormt van de buurt.
Uit de recent onderzoek van supermarktKOMPAS blijkt dat de lokale betrokkenheid sterk verschilt tussen verschillende supermarktformules, zowel qua belang voor de klant als hun tevredenheid daarmee. Supermarkten als PLUS en Poiesz scoren bijzonder hoog bij hun klanten op bovenstaande punten. PLUS blinkt uit onder de landelijke supermarkten, mede dankzij haar coöperatieve structuur en het zelfstandig ondernemerschap. Poiesz voert de lijst aan in het Noorden van Nederland, wat geen verrassing is gezien hun sterke regionale wortels.
"Terwijl digitalisering en schaalvergroting doorgaan, groeit de behoefte aan nabijheid en persoonlijk contact. De menselijke maat. Misschien is radicale decentralisatie wel het antwoord op een té digitaal verbonden wereld?", aldus Marco Maatman.
Voor meer informatie:
Marco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
[email protected]
www.supermarktkompas.nl