Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tribelli Seedless vindt paprikacategorie opnieuw uit

Na druiven en meloenen tijd voor pitloze paprika's

"Toen we in 2012 Tribelli® introduceerden, zette het al snel de standaard voor het snacken van paprika's. Consumenten waren er dol op, maar we ontdekten dat we het product konden verbeteren en wilden blijven innoveren. Het werd duidelijk dat pitloos gaan de natuurlijke volgende stap voor ons was," legt Carmen Ampt van Enza Zaden uit. "We hebben het al gezien in categorieën zoals druiven en watermeloenen. Nu is het tijd voor paprika's en wij zijn er klaar voor."

© Enza Zaden

De ontwikkeling van Tribelli Seedless is volgens Enza Zaden het resultaat van nauwe samenwerking met een selectie producenten in de categorie. Deze bedrijven, ervaren telers met een sterke positie in de markt, waren betrokken bij het testen en verfijnen van het concept. "Bij Enza Zaden bieden we veredelingskennis, technische ondersteuning en innovatieve oplossingen", zegt Ampt. "Maar uiteindelijk draait het om langdurige samenwerking met partners die zorgen voor prestaties en consistentie in de keten."

Belangrijkste drijfveren
Met recente studies die wijzen op gemak en gezond snacken als belangrijkste drijfveren, heeft Enza Zaden vertrouwen in de veelbelovende toekomst van het product. "De marktgegevens toonden aan dat we precies in lijn zaten met de trends. Wat voor ons echter echt telt, is de mening van degenen die het product proeven. Daarom hebben we in verschillende landen focusgroepen georganiseerd, en de resultaten waren zeer bemoedigend. Ze bevestigen volledig dat we op de goede weg zijn," zegt Jessica Zomerdijk, Marketing Manager Europe. Na een kwantitatieve blinde producttest gaven de meeste consumenten de voorkeur aan Tribelli Seedless boven andere paprika's.

Ondanks dat het duidelijk inspeelt op de behoeften van consumenten, streeft Tribelli Seedless er ook naar waarde toe te voegen voor alle partners in de hele keten, van zaad tot schap. "Terwijl consumenten dol zijn op de smaak en het gemak, waarderen professionals de mogelijkheid om de verkoop in de winkels te stimuleren. Met dit innovatieve concept kunnen we nieuwe consumenten bereiken, hun aankoopfrequentie verhogen en optimaal profiteren van de waarde van deze innovatie," besluit Ampt.

Tribelli Seedless is het hele jaar door verkrijgbaar.

Voor meer informatie:
Enza Zaden
Carmen Ampt
Mob: +31 628490846
[email protected]
www.tribelli.com/nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer