Fruit Attraction heeft een nieuw succesvolle editie achter de rug. De AGF-beurs trok dit jaar maar liefst 121.137 professionals uit 152 landen. Dat is een stijging van 3% ten opzichte van 2024. Opvallend: bijna de helft van de bezoekers kwam uit het buitenland, een duidelijk teken van de toenemende internationale uitstraling van het evenement.
Vanuit Spanje waren vooral de regio's Andalusië, Valencia, Murcia en Catalonië goed vertegenwoordigd. Buitenlandse deelnemers kwamen voornamelijk uit Europese landen zoals Italië, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Ook Zuid-Amerika en Afrika waren goed vertegenwoordigd, met onder meer bezoekers uit Peru, Chili, Brazilië en Zuid-Afrika.
Niet alleen het aantal bezoekers steeg; ook de beursvloer zelf groeide. In totaal presenteerden 2.485 bedrijven uit 64 landen zich op 78.212 vierkante meter. Dat is 11% meer ruimte en 13% meer standhouders dan het jaar ervoor.
© Fruit Attraction
Fruit Attraction bood opnieuw een springplank voor de internationale handel. Speciale aandacht ging uit naar Maleisië en Mexico, die dit jaar als eregasten fungeerden. Ook de nodige Nederlanders en Belgen waren present. Bekijk het fotoverslag van onze collega's ter plaatse hier terug.
Fruit Attraction 2026 vindt plaats van 6 tot en met 8 oktober in Madrid.
Voor meer informatie: www.ifema.es