Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Haagse grossier De Vries AGF breidt uit na overname pand De Best AGF

"We hebben de verbouwing meteen goed aangepakt"

Tholen - Een bekend gezegde luidt dat het pand van de buurman maar één keer te koop komt. Toen buurman De Best AGF te koop kwam, was de keuze voor De Vries AGF op het Forepark in Den Haag dan ook niet moeilijk. "We kwamen ruimte tekort, dus hebben deze kans met beide handen aangegrepen", vertelt Dirk de Vries junior.

© De Vries AGF

Ramvol
Dirk deed in 2023 zijn intrede in het familiebedrijf waarin hij de vierde generatie vertegenwoordigt en waarvan zijn voorgangers allemaal dezelfde naam dragen. "We komen van een pand van 500 m² af met een klein kantoortje. Eerder hadden we de andere buurman al overgenomen, nu komt er nog eens 500 m² van De Best bij, zodat we nu een ruim pand van 1.500 m² tot onze beschikking hebben, waarvan we een klein stukje terug verhuren aan De Best en een gedeelte aan een aardbeienteler. "Het is ongelofelijk hoe snel de ruimte zich vult, want het staat alweer ramvol."

"Het aantal groothandels wordt er niet groter op, maar doordat er steeds meer grossiers afvallen of een ander pad opgaan, zien wij onze klandizie alleen maar toenemen. We hebben de verbouwing daarom meteen goed aangepakt. De afgelopen maanden is er hard gewerkt, maar dat heeft wel geleid tot dit resultaat waar we erg trots op zijn", vertelt de AGF-handelaar. Er volgt later dit jaar nog een officiële opening.

© De Vries AGF

Eigen identiteit
"Voor ons staat bovenaan dat we onze eigen identiteit voeren en dat betekent in ons geval met een topkwaliteit handel. Om je te onderscheiden moet je doen wat een ander niet doet. Dat doen we door te innoveren en te investeren. Rommel of klasse 2 zetten we hier niet weg. En op kwaliteit komen onze klanten terug, waarbij je dagelijks weer je prestatie moet waarmaken. We leveren een totaalpakket aan AGF-producten. Onze klantenkring bestaat voornamelijk uit markthandelaren, groentewinkels en horecaleveranciers. Vanouds waren dat met name klanten vanuit de omgeving Den Haag, maar die klantenkring breidt zich steeds verder uit in West-Nederland, zo hebben we ook veel klanten vanuit Rotterdam, Katwijk en Leiden."

Dat betekent niet dat de vraag van de klanten niet verandert. "De gasten van mijn leeftijd, zo rond de 25, willen niet elke nacht meer om 2 uur hun bed uit. Daarom zetten we steeds meer in op gemak. Om die reden hebben we een webshop gelanceerd, zo kunnen de klanten tot 's avonds bestellen en staat 's ochtends hun bestelling klaar. We hebben een wagenpark van twee vrachtwagens en twee busjes, waarmee we naar alle kanten de handel brengen en ophalen. Maar er komen ook nog veel klanten 's ochtends tussen 5 en 8 uur - voordat de file losbarst - hun handel halen. Voor hen proberen we het alleen maar aantrekkelijker te maken."

© De Vries AGF

Eigen import Italië
"Zo gaan we steeds een stapje verder. Inmiddels ben ik ook met de eigen import van Italiaanse druiven gestart en dat smaakt zeker naar meer. Ook proberen we steeds meer verantwoordelijkheden bij collega's te leggen. Inmiddels hebben we, inclusief oproepkrachten, vijftien man aan het werk. Zo hebben we ook een collega aangenomen voor sales&marketing. Het doel is om meer contact te onderhouden met klanten die via de webshop bestellen. Ook willen we meer handel gaan aanbieden en potentiële klanten gaan benaderen."

Gevraagd naar de grootste uitdagingen, antwoordt Dirk: "Wij denken niet in uitdagingen. De vijver van onze klanten wordt er niet groter op, maar door te innoveren en door te gaan, weten we tegen de stroom in een mooie groei te realiseren. Nu we efficiënter kunnen werken en een groter aanbod in producten hebben, is onze aantrekkingskracht groter en willen we met deze uitbreiding ook gaan groeien."

Voor meer informatie:
© De Vries AGFDirk de Vries
De Vries AGF
Dinkel 29
2491 CK Den Haag
[email protected]
www.devriesagf.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer