Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo stopt samenwerking Everest in A-merken, samenwerking voor AGF blijft

Jumbo Supermarkten kondigt aan de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor de inkoop van A-merkproducten per eind 2025 te gaan beëindigen. Jumbo wil, kijkend naar de toekomst en passend bij de strategische koers, een andere invulling geven aan de inkoop van A-merken. De samenwerking met de Duitse supermarktketen Edeka voor de gezamenlijke inkoop van eigen merkproducten en met Everest Fresh voor de inkoop van aardappelen, groenten en fruit (AGF) zet Jumbo voort.

De samenwerking met Everest en Epic Partners, die in 2023 van start ging, heeft Jumbo in een meer gelijkwaardige inkooppositie gebracht ten opzichte van internationale A-merkleveranciers. Tom Heidman, CEO a.i. bij Jumbo, licht toe: "De samenwerking heeft bijgedragen aan een betaalbaar, ruim en relevant assortiment voor onze klanten. Ook heeft het ons ruimte gegeven om verder te investeren in assortiment en de verduurzaming daarvan. Bovendien hebben we meer inzicht gekregen in het internationale inkoopspeelveld." Heidman vervolgt: "Hoewel de samenwerking ons absoluut waarde heeft gebracht, zien we de beëindiging ook als een positieve ontwikkeling. De samenwerking past niet langer bij de strategische koers van Jumbo. Onze koers vraagt om meer ruimte om vanuit eigen kracht en in directe samenwerking met leveranciers – passend bij Jumbo als familiebedrijf – invulling te geven aan de inkoop van A-merken. Met een sterke focus op de relatie en een toekomstgerichte samenwerking voor gezamenlijke groei."

Jumbo zet samenwerking voort voor eigen merk en AGF
Jumbo continueert de samenwerking met de Duitse supermarktketen Edeka voor de internationale inkoop van eigen merkproducten en met Everest Fresh voor de (inter)nationale inkoop van AGF-producten. De inkoop van A-merken gaat Jumbo op een andere manier vormgeven. Voor de concrete invulling daarvan wordt gesproken met alle betrokken stakeholders waaronder leveranciers. "Voor klanten verandert er niets, zij kunnen blijven rekenen op het vertrouwde betaalbare Jumbo-assortiment. Wij blijven ons inzetten voor lage prijzen en optimale beschikbaarheid van assortiment voor klanten. Een goede samenwerking met leveranciers is daarbij cruciaal," besluit Tom Heidman.

Bron: Jumbo

Voorpaginafoto: © Jumbo

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer