De supermarktketen Albert Heijn heeft het versplein in ruim 500 winkels vernieuwd en uitgebreid. Met een groter aanbod aan kant-en-klare maaltijden, tussendoortjes en speciaal samengestelde verspakketten wil de supermarktketen klanten sneller en eenvoudiger inspireren om vers en voedzaam te eten.
Het versplein krijgt een nieuwe indeling met aparte schappen voor verspakketten en snacks. Vooral het gemak staat volgens de supermarktketen centraal: van snelle bites voor onderweg tot complete maaltijden die binnen enkele minuten op tafel staan. Albert Heijn speelt hiermee in op de groeiende vraag van consumenten naar producten die tijd besparen zonder in te leveren op kwaliteit of smaak.
Nieuw zijn onder meer de zogenoemde 'Culi's Keuze'-verspakketten, samengesteld door de chefs Hugo Kennis en Vanja van der Leeden. Hierin zitten gerechten zoals kiptajine, risotto met kastanjechampignons en ovenschotels met prei en kerrie. Ook het assortiment kant-en-klaar maaltijden is uitgebreid met ruim zestig nieuwe of vernieuwde producten, variƫrend van stoomsoepen tot wereldse gerechten zoals goulash.
Voor tussendoortjes introduceert Albert Heijn twintig nieuwe snacks, waaronder gedroogd fruit en zaden- en pittenmixen, die het aanbod van de vertrouwde snoepgroenten aanvullen. Bovendien zijn er nieuwe kruiden en smaakmakers zoals zwarte knoflook en verse woksauzen, noedels en stoomgroenten in handige stoomschalen toegevoegd om het kookgemak te verhogen.
Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn, benadrukt het belang van het versplein: "Klanten zoeken steeds vaker gemak, van gesneden groenten en kant-en-klare maaltijden tot tussendoortjes en verspakketten. Met deze vernieuwingen maken we het nog eenvoudiger om op elk moment van de dag een bewuste en lekkere keuze te maken."
Bron: Albert Heijn