Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“Vers van Fred” geeft AGF-afdeling Jumbo Nieuwkoop een gezicht

Tholen - Bij Jumbo Nieuwkoop heeft de AGF-afdeling sinds kort een boegbeeld: Fred van Engelen. Met de campagne "Vers van Fred" zet ondernemer Bas Bobeldijk zijn nieuwe AGF-afdelingschef letterlijk in de spotlight. "Fred woont in Nieuwkoop en heeft zijn roots in de groentezaak op het Kennedyplein, vlakbij de plek waar onze winkel nu staat," vertelt hij. "Fred is nog een echte groentenspecialist zoals je ze vroeger had. Vanaf dag één zagen we hoe hij met gevoel en kennis de afdeling vult en verzorgt."

© Jumbo Nieuwkoop

Fred runde vroeger samen met zijn vader een groentewinkel, maar stapte later over naar een heel andere branche. Nu, twintig jaar later, zag hij een kans om terug te keren naar zijn oude vak. Bas: "Toen hij onze vacature zag, dacht hij: dit is een mooie kans om de cirkel rond te maken." Voor Jumbo Nieuwkoop bleek Fred de ideale kandidaat. "Fred was degene met de meeste ervaring en een bekende uit het dorp zelf."

Om zijn komst kracht bij te zetten, werd de campagne "Vers van Fred" gelanceerd. Klanten vinden de komende weken zijn tips in de winkel, zijn recepten worden gedeeld en hij organiseert proeverijen. "We hebben posters neergezet, een pop-up ingericht, de hele afdeling is aangekleed," aldus Bas. "Klanten reageerden heel enthousiast en positief en voor Fred was het een ontzettend warm welkom."

Het initiatief loopt voorlopig vier weken, maar de impact is groter dan alleen zichtbaarheid. "De AGF-afdeling is bepalend voor de uitstraling van de hele winkel. Klanten komen binnen bij groente en fruit, en de kwaliteit daar straalt af op alles", zegt Bas. "En uiteindelijk willen we natuurlijk dat de omzet op de groenteafdeling omhoog gaat, we hebben er alle vertrouwen in dat dat lukt."

Voor de toekomst wil Jumbo Nieuwkoop ook meer gaan inzetten op lokale samenwerking. "We werken al samen met boer Erik uit Loenen aan de Vecht en met Landwaart uit Maartensdijk. Eerst moet Fred de basis onder controle krijgen, maar daarna is er ruimte om aanvullend assortiment toe te voegen, afhankelijk van de vraag van klanten."

Met succes smaakt dit concept naar meer. Bas runt naast Nieuwkoop ook een winkel in Amsterdam Buitenveldert. "Daar zoek ik nog naar een vergelijkbare AGF-specialist. Na wat we in Nieuwkoop zien, zou ik dat daar ook graag neerzetten."

Voor meer informatie
Bas Bobeldijk
Jumbo Nieuwkoop
[email protected]

Gerelateerde artikelen → Zie meer