Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herpositionering Lidl: méér dan een prijsvechter

Na 28 jaar introduceert Lidl in Nederland een nieuwe slogan: Je verdient 't. Met deze stap wil de supermarktketen, die wekelijks ruim vijf miljoen klanten bedient in Nederland, de merkbeleving versterken en meer emotie toevoegen aan het winkelmerk.

© Lidl

De nieuwe slogan maakt deel uit van een internationale herpositioneringscampagne die in alle 31 Europese landen waar Lidl actief is, wordt uitgerold. Daarmee spreekt Lidl nadrukkelijk de ambitie uit om door te groeien van grootste retailer naar één van de meest geliefde merken van Europa.

Meer dan prijs en product
Hoewel Lidl vasthoudt aan haar rol als discounter met producten van hoge kwaliteit tegen lage prijzen, wil het merk nu ook de emotionele waarde en maatschappelijke betrokkenheid sterker benadrukken. Stephanie Both, CCO Lidl Nederland: "Klanten kiezen met hun hoofd, fans kiezen met hun hart. Wij willen de relatie met onze klant versterken in plaats van alleen de winkel te zijn waar je je boodschappen doet. Met de nieuwe slogan Je verdient 't maken we zichtbaar dat Lidl er is op alle kleine en grote momenten in het dagelijks leven."

De campagne loopt van 21 september tot en met 12 oktober en wordt breed uitgerold via televisie, radio, sociale media, out-of-home en digitale kanalen. Tegelijkertijd krijgt Lidl een vernieuwde visuele identiteit, die fris en herkenbaar moet zijn en consistent wordt toegepast in alle Europese landen.

Met de herpositionering wil Lidl laten zien dat het méér is dan een prijsvechter: een merk dat toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit combineert met inspiratie en ondersteuning voor klanten, collega's en partners.

Lidl is ook nadrukkelijk actief in het verduurzamen van de teelt bij telers, onder meer met een pilotproject gericht op het terugdringen van chemische gewasbeschermingsmiddelen.

Bron: Lidl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer