Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zachtfruitcampagne slaat aan: miljoenen keren bekeken op socials

De in juni gestarte driejarige zachtfruitcampagne 'Een Handje Zomer' blijkt goed aan te slaan. Op social media in Nederland, België en Duitsland is de campagne volop zichtbaar. Via Instagram, Facebook en TikTok zijn video's, foto's en recepten van de campagne tot nu toe bijna negen miljoen keer bekeken. Verder zijn er in geprinte media, op websites en via social media 106 artikelen verschenen, zo meldt Food Cabinet, uitvoerder van de campagne.

De campagne is een initiatief van GroentenFruit Huis, Glastuinbouw Nederland, NFO, ZLTO, Stichting Berry Promotions en Simply the Bes. Boodschap van de campagne is: zachtfruit is gezond, lekker en past op elk moment van de dag, van ontbijt tot tussendoortje. Met de campagne worden jongvolwassenen in Nederland, België en Duitsland enthousiast gemaakt om vaker voor zachtfruit te kiezen. Doel is de consumptie onder 18- tot 35-jarigen met 9% laten stijgen in drie jaar.

Groot online bereik via socials
Met bijna negen miljoen views via Instagram, Facebook en TikTok heeft de campagne het gesteld driejarige doel voor social media voor 86% behaald. Deze ligt op 10,35 miljoen views. Ook het bereik liegt er niet om: 4,77 miljoen unieke mensen hebben de campagne inmiddels gezien, wat neerkomt op ruim 400% van de jaarlijkse doelstelling. Door samen te werken met lokale influencers en content creators uit elk land, spreekt de campagne jongeren aan in hun eigen taal en stijl.

Brede aandacht via PR
De combinatie van verschillende persberichten in drie landen, een perskit en perspitches leidde tot nu toe tot een bereik van meer dan één miljoen mensen en totaal 106 publicaties via geprinte media, social media en online artikelen in de drie landen. Bekijk deze voorbeelden in: Daddylicious (Duitsland), MarketingTribune (Nederland) en Pub (België).

De campagne loopt de komende tijd nog verder door. Zo staan er publicaties gepland in het Belgische tijdschrift Flair over momenten om zachtfruit te eten en een receptenpagina in het Nederlandse foodie-magazine Delicious.

Kijk op www.europeanberries.eu en volg de campagne via Instagram of TikTok: @een_handje_zomer (Nederland), @une_poignee_dete_handje_zomer (België) en @eine_handvoll_sommer (Duitsland).

Bron: Glastuinbouw Nederland

Gerelateerde artikelen → Zie meer