Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo geeft voorkeur aan Hollands product

Hollands product krijgt op de AGF-afdelingen van Jumbo altijd de voorkeur boven groente en fruit van buitenlandse herkomst. Dat stelt Ton van den Hoek, unitmanager Vers bij Jumbo, in de mei-editie van CHAIN.



Van den Hoek stelt in het interview duidelijk dat Hollands product hoog op zijn voorkeurslijstje staat. “We zijn niet voor niets een Nederlands bedrijf. We bewegen bij voorkeur mee met de seizoenen.” Dat betekent ook dat hij in de winter het liefste tomaten uit de belichte, Nederlandse teelt in de schappen heeft.
Kwaliteit en voorkeur voor product van eigen bodem zijn de redenen voor zijn advies aan de Nederlandse paprikatelers: onderzoek de mogelijkheden van belichte teelt. "Spanje was lange tijd de grootste leverancier. Israël is enorm in opkomst, maar qua kwaliteit gaat er voor mij niets boven Hollandse paprika’s. Een jaarrondteelt moet natuurlijk wel rond te rekenen zijn."

De mei-editie van CHAIN verschijnt vandaag, vrijdag 3 mei.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer