Unbeleafable, het langer houdbare salademerk van vertical farm GrowUp, introduceert een nieuw kant-en-klare, verpakte saladeproduct in haar assortiment. Het product is van in eigen huis geteelde slasoorten die afgelopen zomer in Tesco-winkels in Engeland werd gelanceerd.
Langer houdbaar
"We hebben een aantal verschillende soorten bladeren geproefd en het zuringblad was populair vanwege zijn pittige, citrusachtige smaken," vertelt Kate Hofman, oprichter van GrowUp. "De salades komen precies op tijd voor het begin van het barbecueseizoen." Tesco salade inkoper Emily Hampson: "We zijn altijd op zoek om samen te werken met bedrijven om nieuwe producten naar onze klanten te brengen. We werken samen met Unbeleafable als onderdeel van ons Accelerator Programme."
Minder geld
Unbeleafable betekent minder verspilde bladeren, is beter voor het milieu en consumenten ervaren meer waar voor hun geld. Unbeleafable is gelanceerd in Tesco-winkels en heeft een prijs van €1,75. De Unbeleafable-collectie was 'de eerste reeks salades die door een vertical farm in Engeland werd gelanceerd'. De farm is momenteel aan het uitbreiden. Wanneer deze maximaal gebruikt wordt is er 94% minder water nodig dan in traditionele teelt.
98%
De bladeren in het Unbeleafable saladeassortiment zijn van nature langer houdbaar en dat lost het probleem van voedselverspilling op dat gekoppeld is aan verpakte salades. Onderzoek, uitgevoerd door Unbeleafable, constateerde dat 98% van de consumenten verpakte salades weggooien. 39% van hen zegt dat ze dit meestal of altijd doen.
Voor meer informatie:
GrowUp
[email protected]
www.growupfarms.co.uk