Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mediterraanse markt in Abcoude

Premium en exclusieve producten voor de particuliere weekendkok

Tholen - In 1989 begon de familie Te Voortwis uit Baambrugge met het verkopen en promoten van 'producten met een authentieke smaak' vanaf boerderij de Lindenhoff. Wat nog altijd aanvoelt als het begin van het avontuur, is ruim 35 jaar later uitgegroeid tot een delicatessemerk voor horeca waar ook particulieren van kunnen genieten via Lindenhoff Marché, die speciaal de deuren opent voor weekendkoks, van donderdag tot en met zaterdag.

Marina toont het verschil tussen de Italiaanse en Hollandse paprika

Voor winkelmanager Marina is het altijd een uitdaging om gedurende deze dagen precies datgene aan te bieden waar mensen naar op zoek zijn, daarbij geholpen door haar collega's van de AGF-afdeling van Lindenhoff Horeca. Het assortiment is iedere week anders. "Ik probeer altijd zoveel mogelijk in te spelen op de trends en de seizoenen. Nu zijn dat natuurlijk witte asperges uit Limburg. Ook hebben we al een klein assortiment van groenten uit onze eigen tuin," vertelt Marina.

Klik hier voor een fotoreportage van Lindenhoff Marche

Wat elke week hetzelfde is, is de selectie op smaak. De schappen zijn gevuld met premiumproducten en het assortiment is heel onderscheidend. Je vindt er producten die bij de betere AGF-juwelier niet te krijgen zijn. Marina wijst op Sorrento citroenen, populair voor het maken van limoncello, en op zandwortel uit de duinen van Frankrijk. Eigenlijk is er over elk product wel iets speciaals te vertellen. "Maar we hebben natuurlijk ook komkommers, maar wel komkommers met smaak. Want die horen nu eenmaal in de salade," voegt Marina toe.

Inkoop bij kleinschalige telers
Smaak zit in de grond en daarom koopt Lindenhoff Marché zoveel mogelijk bij kleinschalige vollegrondstelers. Op donderdag start Marché met een beperkt volume, want dit soort producten zijn meer kwetsbaar en ze wil derving tot het minimum beperken. Dat de premiumproducten hier en daar een plekje hebben, dat kan ook niet anders. "Het zijn oorspronkelijke rassen en niet veredeld op optimale houdbaarheid zoals veel Nederlandse producten. Een Italiaanse paprika is veel gevoeliger dan de normale paprika die je in de supermarkt tegenkomt en hij blijft zeker twee weken goed", is Marina's ervaring.

Mediterraanse groenten en (vergeten) groenten uit eigen tuin
Veel van het assortiment komt uit Frankrijk en Zuid-Europa, waarmee Lindenhoff Marché een Franse markt probeert te creëren. Lindenhoff Marché is gelieerd aan Lindenhoff Horeca, die veel werkt met seizoensproducten uit Italië, waar langere seizoenen gelden en de gewassen meer zon krijgen. "Maar als het kan, halen we producten uit Nederland en natuurlijk verkopen we alles uit Lindenhoff Open Tuin. In de winter worden er wortelen, spruiten en boerenkool, maar ook 'vergeten' groenten, zoals topinamboer en postelein geteeld op de koude grond. In de zomer staan de tunnelkassen vol eetbare bloemen en kruiden.

Naast AGF heeft Lindenhoff een divers assortiment van producten, van luxe vlees tot een goede hamburger met smaak, en een focus op transparantie en kwaliteit. "Kortom, klanten kunnen thuis aan tafel, als in een restaurant", besluit Marina.

Klik hier voor een fotoreportage van Lindenhoff Marche