"Het Franse STEF heeft al Nederlandse bedrijven gekocht, Van Straalen de Vries deed een reeks overnames, Simon Loos verdubbelde in omvang door de koop van Peter Appel en recent nam Wezenberg het bekende Moeijes over. En er gaan de komende jaren nog wel meer van zulke deals komen", zegt Truckstar-redacteur Robert Servaas tegen Quote. Steeds vaker worden kleinere (familie)bedrijven in de transportsector opgeslokt door grote spelers. Meestal wegens schaalgrootte of gebrek aan opvolging, maar op de achtergrond sluimeren ook problemen op de arbeidsmarkt en angst voor aanstaande elektrificatie. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Wegvervoerders in gesprek met ECT over wachttijden Maasvlakte
-
Toch geen definitief einde voor de verbrandingsmotor
-
“Ik zou het jammer vinden als uiteindelijk alleen de grote jongens nog overblijven”
-
Storm Emilia legt Marokkaanse AGF-export stil
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Onderzoek naar extra ontsluiting IJsselmondse Knoop voor Dutch Fresh Port
-
Mont Blanc Tunnel weer open na grootschalige renovatie
-
Duitse milieudienst wil vanaf 2030 tolheffing op alle wegen
-
Vrachtwagenheffing definitief van start op 1 juli 2026
-
Bakker Barendrecht kan voortaan elektrisch laden bij Albert Heijn