De nieuwe EU-regels voor elektrische vrachtwagens moet zorgen voor meer elektrische vrachtwagens, maar het tegenovergestelde effect lijkt in het vooruitzicht, zo schrijft Top Gear. "De uitkomst van de nieuwe regels is dan dat dieselvrachtwagens voor internationaal transport ineens 4 ton meer mogen vervoeren. En als alle vrachtwagens – diesel én elektrisch – dat extra gewicht mogen dragen, dan is er geen voordeel voor de EV's. In de praktijk zullen veel bedrijven dus de goedkopere dieselvrachtwagen kiezen die ook nog eens meer mag meenemen." Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Wegvervoerders in gesprek met ECT over wachttijden Maasvlakte
-
Toch geen definitief einde voor de verbrandingsmotor
-
“Ik zou het jammer vinden als uiteindelijk alleen de grote jongens nog overblijven”
-
Storm Emilia legt Marokkaanse AGF-export stil
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Onderzoek naar extra ontsluiting IJsselmondse Knoop voor Dutch Fresh Port
-
Mont Blanc Tunnel weer open na grootschalige renovatie
-
Duitse milieudienst wil vanaf 2030 tolheffing op alle wegen
-
Vrachtwagenheffing definitief van start op 1 juli 2026
-
Bakker Barendrecht kan voortaan elektrisch laden bij Albert Heijn