"Het is heel mooi dat het gemiddelde consumptieniveau voor aardbeien toeneemt, maar op de langere termijn zijn we toch afhankelijk van de jonge kopers", zo vertelde directeur Richard Schouten van GroentenFruit Huis bij de afgelopen Aardbeiendag, schrijft Nieuwe Oogst. Hij ziet dat het aantal jongere consumenten dat aardbeien koopt, het afgelopen jaar is afgenomen. Zorgelijk, zo stelt Richard. Lees hier meer bij Nieuwe Oogst.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Beperkte aanvoer Spaanse komkommers zorgt voor ongekend hoge prijzen"
-
Azerbeidzjan verhoogt tomatenexport met 21,9% in 2025
-
Franse kluitsla op water verovert supermarkt met langere houdbaarheid
-
Witte en roze aardbeien winnen terrein naast rode rassen
-
Georgië importeert in tien maanden ruim 21.000 ton tomaten
-
Marokko breidt groei paprika-export verder uit
-
"Late, maar goede start Canarisch tomatenseizoen"
-
"Voorkeur voor rendement bij retail in de winter zet lokale belichte tomatenmarkt onder druk"
-
Totale Europese AGF-productie bedraagt 63,5 miljoen ton in 2024
-
"Opvallende vraag naar gember- en kurkumaplanten nu teelt beter haalbaar blijkt"