Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
VLAM investeert in zichtbaarheid tijdens Fruit Logistica

"We willen dit jaar de Vlaamse bedrijven nog meer in de spotlight zetten"

Tholen - Met de jaarwisseling komt ook de aanloop naar Fruit Logistica weer om de hoek kijken. Een drukke periode voor VLAM, dat weer met een Vlaams VLAM-paviljoen zal staan op de komende beurs in Berlijn. "Ondanks dat Fruit Attraction aan populariteit stijgt, zien we dat Fruit Logistica nog altijd de grootste beurs blijft, waar de bedrijven bij willen staan. De combinatie van de twee momenten in het jaar vullen elkaar daar ideaal in aan, waardoor de animo voor Fruit Logistica nog altijd zeer groot blijft", vertelt Nele Van Avermaet van VLAM.

Het aantal bedrijven dat dit jaar zal staan op het paviljoen blijft dan ook nagenoeg gelijk. "Er zijn wat verschuivingen in het aantal aardappelbedrijven in vergelijking met groenten en fruit, maar we zullen nog altijd met zo'n 31 bedrijven op het paviljoen staan in vergelijking met de 32 van vorig jaar. Daar staat tegenover dat we in oppervlakte wel zijn gestegen, omdat de bedrijven in grootte van de stand wat zijn uitgebreid. Dan moet je denken aan 744 vierkante meter ten opzichte van de 644 vierkante meter van vorig jaar."

Dat deelname aan het VLAM-paviljoen nog altijd gewild is, blijkt ook weer uit een aantal debutanten voor de komende editie, die van 7 tot en met 9 februari zal plaatsvinden. "We hebben eigenlijk altijd een vaste groep bedrijven die meegaat. Denk aan de grote veilingen, zoals Coƶperatie Hoogstraten, BelOrta en REO, maar ook verschillende exporteurs, zoals Demargro, Vergro en Warnez zijn standaard van de partij. Ook dit jaar zien we echter dat er een aantal voor het eerst mee zullen gaan."


Nele Van Avermaet en Katrien De Nul (VLAM)

Debutanten
"Belgian Fruit Valley heeft, als onderdeel van BelOrta, nu een stand op het paviljoen. Het blok dat ze vorig jaar hadden, hebben we nu extra aan de oppervlakte toe kunnen voegen. Daarnaast is boomkwekerij Nicolai een nieuwkomer en Cuvelier Fruit besloot na de laatste Fruit Attraction, waar ze ook debutant waren, dat het zo goed was bevallen dat ze ook mee zullen gaan naar Berlijn." Het meest opvallend is echter wellicht een volledig nieuwe naam: Bosporus bv.

"Het is heel leuk om hen ook te mogen verwelkomen. Ze waren vorig jaar als bezoeker op de Fruit Logistica en kwamen aan het einde van de beurs met het verzoek of ze dit jaar mee konden op het paviljoen", gaat Nele verder. "Daarin hadden ze geluk, want er was net een plekje vrijgekomen. Het is een forse financiƫle investering, waardoor we niet zomaar kunnen uitbreiden. Elk jaar werken we daardoor met een selectieprocedure, waarbij er voor inschrijfrecht is voor bedrijven die vaker mee gaan. Daarnaast krijgen we vele aanvragen, maar de uitbreiding met het blok van BFV en wat afvallers hebben ervoor gezorgd dat we met Bosporus, maar ook de anderen, weer wat nieuwe namen op het paviljoen hebben staan."

Extra visibiliteit
Hierbij zal het VLAM-paviljoen weer traditiegetrouw in hal 27 te vinden zijn. "Ondanks dat we daar al langer staan, hebben we toch van onze partner bedrijven vernomen dat de bezoeker ons nog niet altijd weet te vinden. Het heeft ons doen besluiten om wat extra te investeren in visibiliteit om onze stand in hal 27 wat extra aan te kondigen. In de beurshal zelf hebben we wat pointers gehangen als je van hal 25 en hal 1 komt, zodat men ziet dat we aan de andere kant van de hal staan. Bovendien hebben we in samenwerking met de veilingen voor binnenkomst in de hal twee grote banners gehangen. Dit hebben we in Madrid ook al gedaan en daar kregen we goede respons op, waardoor het ons ook voor deze Fruit Logistica een goede investering leek. Al met al kijken we uit naar een mooie editie. Er is natuurlijk veel gaande in de sector, maar we zien enthousiasme bij de bedrijven."

Voor meer informatie:
Nele Van Avermaet
VLAM
+32 02 552 80 32
[email protected]
www.vlam.be