Tholen - Met een onmiskenbare opmars in populariteit heeft Vershal Boontjes stevig wortel geschoten in de regio Wijchen. De aanhoudende groei van Vershal Boontjes getuigt al bijna vier jaar van een succesverhaal en het lijkt nu voorzichtig wortel te schieten in de sector. Met een boek, seminar en een eerste case die bewijst dat het niet om de groenteman zelf maar om het ambachtelijke totaalconcept gaat, hoopt Enzo Cassaro de sector de ogen te openen.

Enzo pakt uit met exoten op de Versmarkt XXL

Enzo viert deze week zijn 30-jarig jubileum als groenteman. Op zijn 17e begon hij zijn loopbaan in de winkel van Tony van Eldijk (nu een horecagroothandel) en is nooit meer iets anders gaan doen. 4 jaar geleden begon Enzo een concept dat weer teruggrijpt op de basis van het vak groenteman en dat blijkt een ongelofelijk succes. Deze maand verwelkomden ze de miljoenste klant, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, werd een groei van 34% gerealiseerd en de belangstelling voor de pop-up markt Boontjes XXL was overweldigend.


Enzo viert 30-jaar groenteman met acties

Structurele verdubbeling omzet bij Verdaasdonk
Enzo's missie is zijn succes te delen en dat krijgt nu vaste voet aan de grond. Hij schreef een boek met zijn levensverhaal en zijn ondernemersvisie, geeft in samenwerking met Postuma AGF seminars en heeft inmiddels en veelbelovend praktijkvoorbeeld. “Het draait niet alleen maar om mij of Boontjes. Een ander kan het ook”, vertelt Enzo. "Peter Verdaasdonk heeft mijn boek gelezen en is geïnspireerd geraakt, heeft een aantal keer mijn winkel bezocht en besloten het te gaan doen zoals ik het doe. Hij heeft zijn zaak 4 dagen gesloten en omgebouwd. Los van de openingsweek heeft hij nu een structurele verdubbeling van zijn omzet weten te realiseren.”

Zeer veel belangstelling voor de Versmarkt XXL

Klantvriendelijkheid
Belangrijke ingrediënten van het Concept Boontjes is de budget uitstraling qua aankleding van de winkel met een overdadige presentatie van de producten met als boodschap: hoge kwaliteit, uitgebreid assortiment, lage prijzen/mooie aanbiedingen. Maar het allerbelangrijkste is iets dat je niet ziet maar voelt: klantvriendelijkheid. “Ik heb dat laten onderzoeken en klanten geven dat als belangrijkste reden om bij Vershal Boontjes te komen. Persoonlijk contact is iets dat helemaal niet wordt uitgebuit door groentemannen maar dat kun je meteen doen zonder je winkel om te gooien.”

Enzo geeft in opdracht van Postuma seminars over zijn concept

Consument snakt naar ambacht
Enzo plukt ook nog steeds de vruchten van zijn concept. De groei van zijn Vershal Boontjes gaat nog altijd crescendo. “Het is nog steeds bizar wat er in de winkel gebeurt. Ik blijf het zeggen, de consument snakt naar ambacht”, besluit Enzo.

Voor meer informatie:
Enzo Cassaro
Vershal Boontjes
Tunnelweg 52
Wijchen
+31 (0)6 21 34 51 81
@Vershal Boontjes