Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Medewerkers The Valley stijgen 'boven zichzelf uit' met nieuwe buisrailwagens

The Valley is een teler van tomaten en komkommers met een areaal van 50 ha verdeeld over 7 locaties. De ambitie van The Valley is om de komende 5 jaar te groeien naar 100 ha. The Valley wil dit doel samen met hun team bereiken. Met hulp van nieuwe buisrailwagens gaan zij letterlijk en figuurlijk 'boven zichzelf uit stijgen'.

Op de locatie Red Valley is geïnvesteerd in 24 nieuwe buisrailwagens.

Thom van der Voort, directielid van The Valley, informeerde bij Sander Zuidgeest van Steenks Service naar ‘gebruiksvriendelijke wagens’ die makkelijk werken en lang mee gaan. ‘De buisrailwagens waren 10 jaar oud. Deze hadden te veel storingen en waren flink aangetast door de desinfectiemiddelen. Tijd voor nieuwe wagens’, aldus Thom.

Uiteindelijk kwam Thom samen met Sander uit bij de Berkvens GL Flex Pro met RVS afwerking en doopbak. De GL Flex Pro is het nieuwste model buisrailwagen van Berkvens. ‘Gebruiksvriendelijkheid was het belangrijkste punt bij het ontwerpen van de wagen. Zo bevat de wagen een uniek ophefsysteem waarmee deze eenvoudig verplaatst kan worden op het betonpad. Het systeem bevat grote rubberen ophefwielen waarmee de wagen makkelijk te verrijden is. Verder heeft de wagen een gesloten aandrijving zonder ketting. En de wagen bevat zo min mogelijk elektronica, zodat deze onderhoudsarm is’, zegt Sander Zuidgeest.

In de tomatenteelt wordt veel gebruikgemaakt van desinfectiemiddelen, om zo de virusdruk te beperken. Deze middelen tasten ook de wagens aan. ‘Onze monteurs zien veel buisrailwagens die door het desinfectiemiddel zijn aangetast en vervolgens kapot gaan’, zegt Sander. Met de RVS afwerking zijn de buisrailwagens veel beter bestand tegen het desinfectiemiddel en worden deze niet aangetast.

Om de wagen compleet te maken is deze afgemonteerd met een RVS doopbak. Een doopbak voorkomt virusverspreiding in de kas. Een timer loopt wanneer je aan het werk bent op de kar. Als de timer voorbij is dan moet je je handen dopen om verder te rijden. Dit signaal voor het dopen wordt zichtbaar met een led statuslamp.

Voor meer informatie:
Steenks Service
Jan van de Laarweg 1
2678LH De Lier
Tel.: +31 (0)174 510266
[email protected]
www.steenks-service.nl

The Valley
Veilingweg 21
De Lier
Tel.: +31 (0)174 613220
[email protected]
www.thevalley.eu/nl

Publicatiedatum: