"Een verhoging zorgt ervoor dat het maken van loze kilometers echt oninteressant wordt. Bovendien is dat in lijn met de toekomstige tarieven in Duitsland. Uitgangspunt bij de tariefstelling was dat deze vergelijkbaar moet zijn met die van onze buurlanden en met de huidige 15 cent per km is dat zeker niet het geval", zo vertelt Programmaleider Mobiliteit Nienke Onnen, na nieuw onderzoek naar logistieke efficiƫntie dat CE Delft in opdracht van Natuur & Milieu heeft uitgevoerd. Natuur & Milieu pleit er dan ook voor om het gemiddelde tarief van de vrachtwagenheffing te verhogen van 15 cent per km naar 30 cent per km. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Wegvervoerders in gesprek met ECT over wachttijden Maasvlakte
-
Toch geen definitief einde voor de verbrandingsmotor
-
“Ik zou het jammer vinden als uiteindelijk alleen de grote jongens nog overblijven”
-
Storm Emilia legt Marokkaanse AGF-export stil
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Onderzoek naar extra ontsluiting IJsselmondse Knoop voor Dutch Fresh Port
-
Mont Blanc Tunnel weer open na grootschalige renovatie
-
Duitse milieudienst wil vanaf 2030 tolheffing op alle wegen
-
Vrachtwagenheffing definitief van start op 1 juli 2026
-
Bakker Barendrecht kan voortaan elektrisch laden bij Albert Heijn