"Wij werken met dagprijzen, puur vraag en aanbod. Is er veel aanbod van een bepaalde kleur paprika, dan zakt de prijs. Is er weinig aanbod en veel vraag, dan stijgt de prijs", vertelt Tom Vermeiren van Papriverm tegen Het Laatste Nieuws. Wie paprika’s handmatig weegt in sommige supermarkten ziet vaak een prijsverschil tussen de groene, oranje, gele en rode op het prijsstickertje verschijnen. De krant zocht de reden van het verschil. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Beperkte aanvoer Spaanse komkommers zorgt voor ongekend hoge prijzen"
-
Azerbeidzjan verhoogt tomatenexport met 21,9% in 2025
-
Franse kluitsla op water verovert supermarkt met langere houdbaarheid
-
Witte en roze aardbeien winnen terrein naast rode rassen
-
Georgië importeert in tien maanden ruim 21.000 ton tomaten
-
Marokko breidt groei paprika-export verder uit
-
"Late, maar goede start Canarisch tomatenseizoen"
-
"Voorkeur voor rendement bij retail in de winter zet lokale belichte tomatenmarkt onder druk"
-
Totale Europese AGF-productie bedraagt 63,5 miljoen ton in 2024
-
"Opvallende vraag naar gember- en kurkumaplanten nu teelt beter haalbaar blijkt"