Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitse groothandelsmarkten week 28

"Het hoogtepunt van het Duitse aardbeienseizoen is voorbij"

Het hoogtepunt van het Duitse aardbeienseizoen is voorbij. De klanten zijn verzadigd. Bovendien was er minder aanvoer volgens de BLE. Duitse aardbeien voerden de boventoon, maar er was een steeds beperkter aanbod, waardoor de prijzen weer wat stegen. De kwaliteit was ook niet altijd overtuigend.

Mooie exclusieve partijen waren schaars, en de prijzen hiervan stegen. Dit had weer gevolgen voor de daaropvolgende vraag, die in sommige gevallen afzwakte. Er waren ook partijen te vinden die in slechte staat of te klein waren en hierdoor daalden de prijzen.

Op sommige plaatsen werd ook een groot prijsverschil waargenomen. Nederlandse, Poolse en Belgische partijen vulden af en toe het gat dat ontstond door het kleinere aanbod Duits product en konden zo hun marktaandeel een beetje vergroten.

© BLE

Klik hier voor het volledige markt- en prijsrapport.

Sla
Duitse sla domineerde het toneel. Het assortiment werd aangevuld met Nederlands en Belgisch product. Al met al werd de week gekenmerkt door een rustige handel. In Frankfurt werd een groot prijsverschil bij Belgische sla waargenomen.

Komkommer
Komkommer kwam uit Duitsland, België en Nederland. De algemene beschikbaarheid was iets toegenomen. Aan de vraag kon zonder problemen worden voldaan. In Frankfurt, München en Berlijn stegen de prijzen, in sommige gevallen behoorlijk.

Tomaten
Aanvoer uit Nederland en België vormde de basis. Partijen uit Duitsland, Italië en Frankrijk hadden slechts een aanvullend karakter en waren lang niet op alle markten te vinden. Over het geheel genomen steeg het aanbod licht en gingen de prijzen desondanks vaak omhoog.

Paprika
Nederlandse aanvoer domineerde de markt. Ze werden vergezeld door product uit België, Turkije, Polen en Duitsland. De prijzen gingen eerder omhoog dan omlaag, maar over het algemeen waren de wijzigingen vrij beperkt.

Bron: BLE

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer