Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Canadese teler verkent nieuwe mogelijkheden voor kasgroenten

Toen een Canadees bedrijf zes jaar geleden begon met de teelt van bladgroenten in de kas, zag de markt voor dit product er iets anders uit. "In het begin was het de retail die interesse had en de bekendheid van in de kas geteelde bladgroenten vergrootte. Nu zien we veel meer horeca die interesse heeft, alleen al vanwege wat er de afgelopen jaren is gebeurd in Californië en Arizona," zegt Rindi Bristol van Inspired Greens, een bedrijf dat groenten teelt in kassen in Alberta, Canada.

Rindi Bristol

Nu de vraag naar kasgroenten goed en stabiel is, worden er ook nieuwe mogelijkheden onderzocht. Hoewel het bedrijf verpakte bladgroenten verkoopt, zoals mixen van Romaine, Batavia-sla en meer, is het zich ook meer gaan richten op de categorie kant-en-klare salades met zijn Inspired Salads-lijn. "We zien veel interesse in deze categorie en we hebben een aantal unieke klanten. Er zijn veel buurtwinkels en benzinestations, evenals retailers die de verschillende omnichannels zoals pick & collect gebruiken, die verse kant-en-klare producten van hoge kwaliteit willen leveren," zegt Bristol. "Vooral nu mensen weer op weg zijn naar kantoor en op zoek zijn naar gezonde, gemakkelijke lunchopties."

Categorie broodjes
Er is ook een nieuwe optie voor bladgroenten: gebruik in de horeca voor hamburgers en sandwiches. "Er zijn uitdagingen in Californië, bijvoorbeeld met klimaatsveranderingen van droogte tot overstromingen. Deze multinational casual fastfoodrestaurants kijken dus hoe ze salades het hele jaar door op het menu kunnen houden of ze kunnen toevoegen aan speciale menu's of seizoensmenu's. Met kropsla kunnen de menukosten worden vastgesteld omdat de prijs en het volume van het product stabiel kunnen blijven tijdens de volatiele overgangsperioden die we op de veldmarkt hebben meegemaakt," zegt Bristol.

Op basis hiervan werkt Inspired Greens dit seizoen aan het versterken van hun aanbod. Deze zomer waren de teelt en het volume niet zo goed als in voorgaande jaren. "We zijn aan het uitzoeken waarom dat zo is. Het is zomer en consumenten verwachten lokale producten. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat zij voor ons kunnen kiezen," zegt Bristol. "Er zijn dit jaar wat onvoorziene uitdagingen geweest en meestal is het totale gewicht aangetast, hoewel we de specificatiegewichten van ons product handhaven. We werken er hard aan om onze cijfers terug te brengen naar waar ze zouden moeten zijn."

Dat gezegd hebbende, is rode sla een van de variëteiten die goed blijft in termen van kwaliteit en gewicht en waarmee de productievolumes worden gehaald.

Voor meer informatie:
Carey Tufts
The Star Group
[email protected]
http://starproduce.com

Gerelateerde artikelen → Zie meer